Home » Știri » Mircea Dumitru: numărul profesorilor din sistemul preuniversitar este îngrijorător

Mircea Dumitru: numărul profesorilor din sistemul preuniversitar este îngrijorător

George Stanciu / 19.10.2016, 16:10
Mircea Dumitru: numărul profesorilor din sistemul preuniversitar este îngrijorător

Mircea Dumitru, ministrul Educaţiei, a afirmat, miercuri, că numărul profesorilor din învăţământul preuniversitar, aflat în continuă scădere, ridică semne de îngrijorare şi că, de multe ori, meseria nu îi mai atrage pe tineri din cauza nivelului scăzut al salarizării, dar şi a altor probleme.

„În momentul de faţă sunt semnale absolut îngrijorătoare cu privire la numărul în continuă scădere al profesorilor în sistemul de învăţământ românesc preuniversitar. De asemenea, de multe ori, din cauza nivelului salarizării, din cauza dificultăţilor de foarte multe feluri, meseria nu mai este deloc atrăgătoare. Reprezintă o provocare pentru cei mai mulţi absolvenţi ai universităţilor. Pariul pe care îl punem astăzi pe educaţie este extrem de ridicat”, a susținut ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, participant la un eveniment găzduit de Coaliţia pentru Educaţie.

Daniela Veşoianu, preşedintele Coaliţiei pentru Educaţie, a spus, de asemenea că pregătirea pentru o carieră în sistemul educațional ar trebui să însemne, nu doar practică, ci şi învăţare teoretică şi că, de multe ori, profesorii sunt nevoiți să utilizeze materiale auxiliare în timpul orelor de curs, deoarece nu au fost învăţaţi să personalizeze sistemul de predare.

„Pregătirea pentru cariera didactică ar trebui să însemne un raport egal între practică şi învăţare teoretică. Nu avem specialişti în didactică. Avem puţini practicieni şi teoreticieni în şcolile de profesori şi atunci profesorii ies nepregătiţi. Se ascund în spatele opţionalelor şi auxiliarelor şi documentelor pe care le găsesc pe internet şi pe care le folosesc la ore, pentru că ei nu au fost învăţaţi să găsească un design teoretic”, a susținut Daniela Veşoianu, citată de news.ro.

Specialişti în educaţie şi profesori universitari, reuniţi în Coaliţia pentru Educaţie, au alcătuit un raport pe baza dezbaterii cu privire pregătirea iniţială a cadrelor din învăţământul preuniversitar şi au dezbătut dacă aceasta ar trebui să se facă în cadrul unui program de masterat didactic sau dacă este nevoie de un modul psihopedagogic care să dureze mai mult decât cel actual.

Concluziile raportului Coaliției arată că viitoarele programe de pregătire a cadrelor din învățământ ar trebui să cuprindă o serie de stagii de practică în şcoli, dar și pregătiri specializate conform cu vârstele elevilor cărora le va preda profesorul. Pregătirea profesorilor trebuie să fie susținută din bugetul de stat, mai arată raportul.