Home » Tehnologie & Știinta » Știrile false de pe Google și Facebook, scoase acccidental la înaintare

Știrile false de pe Google și Facebook, scoase acccidental la înaintare

Sebastian Rotaru / 12.12.2016, 14:35
Știrile false de pe Google și Facebook, scoase acccidental la înaintare

Știrile false care circulă pe Google și pe Facebook au devenit un subiect tot mai discutat în ultima perioadă, iar diminuarea acestora pare foarte dificilă.

Atât Facebook, cât şi Google, au scos neintenţionat în faţă ştirile false pentru că algoritmii de rankare pun prea mare accent pe engagement-ul utilizatorilor, anunță news.ro.

Engagement-ul este acel indicator pe care publisherii îl calculează prin numărul de reacţii pe care un anumit subiect îl primeşte din partea utilizatorilor. În teorie, cu cât acest engagement este mai mare, cu atât este considerat mai bun articolul respectiv.

Din acelaşi motiv, Facebook ia în calcul engagement-ul în cadrul algoritmului său prin care sunt ordonate posturile afişate utilizatorilor. Cu cât un post are un engagement mai mare (mai multe like-uri, comentarii şi share-uri) cu atât va fi afişat mai sus pe wall-ul utilizatorilor.

Engagement a ajuns un indicator esenţial, de al cărui succes depinde traficul pe care publisherii reuşesc să-l aducă din Facebook. Dar nu doar Facebook ia în calcul engagement-ul.

Deşi nu este reunoscut în mod oficial, engagement-ul joacă un rol important şi în algoritmul de rankare folosit de Google. Mai multe cercetări au arătat că Google ia în calcul CTR-ul (numărul de click-uri) când stabileşte ierarhia rezultatelor.

Problema este că tocmai accentul prea mare pus pe acest indicator duce la scoaterea în faţă a ştirilor false, un aspect pe care nici Facebook şi nici Google nu l-au luat în considerare, contribuind astfel la succesul creatorilor de minciuni.

Ştirile false, prin titluri şi ideile induse, să acapareze mult mai uşor atenţia utilizatorilor decât subiectele obişnuite. Prin urmare, acestea primesc mai multe click-uri din partea utilizatorilor, ducând la un engagement mare şi o rankare mai bună pe Facebook şi în Google.

Ca mari companii de tehnologie care automat au devenit intermediari de conţinut, atât Google cât şi Facebook ar trebui să ajungă, într-un fel sau altul, să diferenţieze conţinutul real de cel mincinos. Fie că asta se va face cu editori sau, la un moment dat, cu ajutorul inteligenţei artificiale.