Home » Când, unde, cum » Ce poți să faci dacă bagajul de călătorie îți întârzie, nu mai vine sau ajunge deteriorat. Pașii pe care trebuie să-i urmezi

Ce poți să faci dacă bagajul de călătorie îți întârzie, nu mai vine sau ajunge deteriorat. Pașii pe care trebuie să-i urmezi

Manolică Anca / 06.02.2022, 11:07
Ce poți să faci dacă bagajul de călătorie îți întârzie, nu mai vine sau ajunge deteriorat. Pașii pe care trebuie să-i urmezi

Deși marea majoritate a bagajelor înregistrate de pasagerii companiilor aeriene ajung la destinație la timp și în starea în care au fost primite, bagajul unui pasager poate fi ocazional deteriorat, întârziat sau pierdut în timpul transportului. În conformitate cu reglementările în vigoare, companiile aeriene sunt obligate să despăgubească pasagerii în cazul în care bagajul de călătorie întârzie, nu mai vine sau ajunge deteriorat.

Ce să faci dacă bagajul de călătorie întârzie, nu mai vine sau ajunge deteriorat

Cu siguranță mulți au trăit cel puțin o dată acel moment îngrozitor de la preluarea bagajelor: bagajele pentru zborul tău încep să curgă pe bandă și, unul câte unul, sunt ridicate de către ceilalți pasageri. Mulțimea scade în corelație directă cu numărul de bagaje de pe bandă și, în curând, rămâi doar tu, dar fără bagaj.

Atunci când bagajul nu apare la preluarea bagajelor, acesta este pierdut temporar și există șanse destul de mari să fie returnat în cele din urmă. Acestea sunt lucrurile cheie pe care le poți face atunci când bagajul tău este întârziat sau pierdut de către o companie aeriană:

  • Fii răbdător – procedurile de preluare a bagajelor de la aeroport pot fi extrem de complexe în centrele mari, astfel încât așteptarea de 30 sau chiar 45 de minute pentru bagaje este normală. De asemenea, bagajele pot veni în valuri de la un singur zbor, așa că doar pentru că valiza ta nu a ajuns inițial nu înseamnă că este pierdută.
  • Caută în altă parte – dacă bagajul tău nu iese de pe caruselul desemnat, există o șansă, mică ce e drept, ca acesta să fi ajuns la zbor, dar să fi fost descărcat în altă parte. Aruncă o privire rapidă la alte benzi și vezi dacă nu cumva bagajul ți-a luat-o înainte și așteaptă în biroul de bagaje al companiei aeriene sau într-o altă zonă de așteptare.
  • Rămâi calm – pentru că este timpul să alertezi compania aeriană și cu nervi nu se rezolvă situația mai repede.

Cum raportezi un bagaj dispărut

Iată un ghid pas cu pas:

1. Localizează biroul de bagaje al companiei aeriene care a operat zborul tău final

Primul pas este să găsirea biroului de bagaje al companiei aeriene. Dacă întreaga ta călătorie a fost efectuată cu o singură companie aeriană, acest lucru ar trebui să fie simplu. Cu toate acestea, dacă ai avut un itinerar de legătură cu mai multe companii aeriene, cererea de despăgubire trebuie depusă la operatorul aerian care a operat ultimul tău zbor. Aceasta este responsabilă în ultimă instanță pentru livrarea bagajului, chiar dacă acesta nu a ajuns niciodată în sistemul său.

2. Informează agentul despre geanta lipsă

Asigură-te că ai la tine copia etichetei pentru bagaje pe care ai primit-o la check-in și cere-i agentului să îți caute informațiile în calculator. De asemenea, unele companii aeriene pun la dispoziție o aplicație în care poate fi verificat în mod proactiv statutul bagajului. Există o șansă ca acesta să fie pe drum. Dar dacă nu, treci la pasul următor.

3. Depune un raport de bagaj dispărut

Dacă agentul nu îți poate oferi nicio informație cu privire locul unde se află bagajul tău, depune un raport de bagaj dispărut. Oferă cât mai multe informații despre acesta și planurile tale de călătorie: o descriere detaliată a mărimii, culorii și materialului geamantanului, inclusiv orice etichete de identificare. Asigură-te că nu uiți să scrii adresa ta locală și informațiile de contact. De asemenea, ia un număr de telefon al biroului de bagaje pierdute, precum și un tip de referință sau un număr de urmărire.

4. Întreabă ce va acoperi compania aeriană

În timp ce depui o plângere, asigură-te că întrebi ce este dispusă compania aeriană să ofere drept despăgubire. Mulți transportatori au la îndemână în birourile de bagaje kituri de agrement pe care le pot împărți clienților cu bagaje lipsă. În plus, aceștia ar trebui să ofere o anumită rambursare pentru cheltuielile rezonabile.

Bagaje pierdute în aeroport
Bagaje pierdute în aeroportba

Ce trebuie să faci în cazul în care bagajul de călătorie întârzie

După cum am subliniat și mai sus, majoritatea bagajelor „pierdute” întârzie pur și simplu să ajungă la tine. În mod ideal, agentul de bagaje al unui transportator (sau chiar aplicația companiei aeriene) îți poate spune cu exactitate unde a fost scanată ultima dată geanta și este posibil să fie doar o chestiune de ore sau doar o zi sau două până când bagajul ajunge la tine. După ce ai raportat la compania aeriană, iată câteva sfaturi pentru a face față unei întârzieri:

Fă-i să îți aducă ei bagajul

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să îl scrii în declarație este adresa. Nu te oferi și nu accepta să te întorci la aeroport pentru a ți recupera bagajele. Dacă geanta ta nu a ajuns odată cu tine, biroul de bagaje al companiei aeriene (sau agenția contractată) este acum responsabil pentru a ți-l aduce și ar trebui să fie dispus să acopere costurile unui curier pentru a face acest lucru.

Mergi la cumpărături și păstrează chitanțele

Odată ce ai raportat geanta ca fiind dispărută, începe așteptarea. Și, desigur, dacă ești plecat într-o vacanță, ai nevoie de anumite lucruri esențiale. O haină de schimb, o periuță de dinți și pastă de dinți, deodorant… toate acestea ar trebui să intre în categoria „rezonabil” și vor fi rambursate fără discuție. Aproape fiecare companie aeriană solicită chitanțe originale pentru fiecare achiziție pe care o faci.

Ce trebuie să faci dacă bagajul este pierdut

În general, o companie va considera că bagajul tău este cu adevărat pierdut după 21 de zile, deși se poate întâmpla și mai devreme. Odată ce se întâmplă acest lucru, poți depune o cerere de despăgubire împotriva companiei aeriene pentru bagaj pierdut (și nu întârziat), iar acest lucru permite, de obicei, obținerea unei despăgubiri mai mari.

Va trebui să depui o nouă cerere de despăgubire acum că bagajul este cu adevărat pierdut, iar acest proces tinde să fie mai detaliat. Cele mai multe formulare de cerere de despăgubire îți vor cere să enumeri tot ceea ce se afla în geantă, inclusiv datele de achiziție și chiar chitanțele originale pentru articolele care depășesc o anumită sumă de dolari. Reține că se aplică deprecierea!

În plus, dacă o companie aeriană a plătit deja pentru cheltuielile tale în timp ce bagajul a fost considerat întârziat, suma respectivă va fi probabil dedusă din plata finală. Dar există excepții în cazul anumitor transportatori.

Ce trebuie să faci dacă bagajul de călătorie ajunge deteriorat

Dacă, la sosirea în sala de bagaje, constați că bagajele tale au fost deteriorate, mergi la ghișeul de manipulare a bagajelor din aeroport și completează un Raport de nereguli privind bunurile (PIR). În cazul în care constați acest lucru acasă, ai la dispoziție șapte zile să te prezinți la ghișeu, cu eticheta de bagaj, pentru a declara.În baza pozelor, a declarațiilor, a verificărilor făcute, compania aeriană îți va rambursa o anumită sumă.