Home » Life & Style » Ce înseamnă duplicat permis românesc. Documentele necesare

Ce înseamnă duplicat permis românesc. Documentele necesare

Ileana Mladinoiu / 15.10.2022, 15:21
Ce înseamnă duplicat permis românesc. Documentele necesare

Adesea aflați că aveți nevoie de un duplicat care nu este altceva decât un al doilea exemplar al unui  act de stare civilă, deces, diplomă, autorizație de construcție sau de altă natură, ca să fiți cu ele la zi, să aibă un nou termen de valabilitate, în caz de expirare. Acest duplicat al unui înscris este emanat de la o persoană fizică sau juridică și-l veți solicita nu numai când urmează să-și piardă valabilitatea, ci și atunci  când v-a fost furat, l-ați pierdut sau a devenit ilizibil. În 2022, procesul de schimbare al permisului s-a simplificat destul de mult. Persoanele pot evita statul la cozi dacă își fac programare online, pe site-ul drpciv.ro. De asemenea, taxa aferentă schimbării permisului se poate plăti online pe ghiseul.ro.

Ce înseamnă duplicat permis românesc. Tot ce trebuie să știi

Permisul de conducere auto e valabil 10 ani. Eliberarea la cerere presupune documente adiționale atașate la dosarul de preschimbare a permisului de conducere dacă acesta a expirat.

Prin urmare, solicitantul depune personal, la serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor din județul unde are domiciliul sau reședința, următoarele documente:

  • Cererea solicitantului care se obține și se completează în format electronic la ghișeu;
  • Actul de identitate al solicitantului, original şi copie;
  • Dovada de plată a contravalorii permisului de conducere-89 de lei- care se poate achita prin mandat poștal, virament bancar, Internet Banking sau  numerar la sucursalele BCR în contul RO94RNCB0082000367331018, beneficiar RA-APPS, CEC BANK si rețeaua de Stații de Plata SelfPay situate în supermarket-uri, mall-uri, magazine din proximitate.
  • Permisul de conducere în original;
  • Fișa medicală sau documentul emis de o unitate medicală autorizată din care rezultă că titularul este apt din punct de vedere medial să conducă autovehicule din categoria pentru care solicită eliberarea permisului de conducere.

De precizat că originalul actului de identitate se restituie pe loc titularului, după confruntarea copiei cu acesta.

Ce documente sunt necesare pentru eliberarea unui duplicat

  • Cererea solicitantului care se obține și se completează în format electronic la ghișeu împreună cu declarația de furt/pierdere, după caz;
  • Actul de identitate al solicitantului, original şi copie;
  • Dovada de plată a contravalorii permisului de conducere-89 de lei;
  • Permisul de conducere în original în cazul deteriorării acestuia;

Duplicatul se eliberează pe perioada de valabilitate a documentului preschimbat.

Modalitați de depunere a cererii de eliberare duplicat permis românesc

O astfel de cerere se depune personal de către titular la oricare serviciu public comunitar regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor. Totuși, cererea pentru eliberarea duplicatului permisului de conducere emis după data de 1 ianuarie 2009, însoțită de celelalte documente, poate fi transmisă și prin corespondență, pe adresa serviciului public comunitar care a emis permisul de conducere anterior sau prin poșta electronică pe adresa de e-mail a serviciului public comunitar care a emis permisul de conducere anterior. Permisul se ridică personal de către titular de la serviciul public comunitar menționat de solicitant în cerere.

Duplicatul primit are aceeași valabilitate ca pentru permisul înlocuit. Noul permis îl veți primi în 5-15 zile. Până atunci vi se va elibera un document care atestă că ați depus actele pentru a schimba documentul.

Programare online pentru preschimbarea permisului de conducere

DRPCIV a introdus serviciul de programare online, care ușurează procesul titularului de permis auto. Prin urmare, cei care doresc schimbarea permisului auto pot face programare online și vor evita astfel statul la cozi. Programarea se poate face accesând site-ul DRCPIV și completând datele necesare.

Tot ce trebuie să faceți este să introduceți următoarele date: Nume, Prenume, CNP, E-mail, Data programării, Ora programării și să selectați căsuța „Nu sunt robot”.

Pentru Bucureşti, adresele de e-mail la care solicitanţii pot trimite documentele scanate sunt: permise.bucuresti@mai.gov.ro şi examinari.bucuresti@mai.gov.ro.

Pentru restul ţării, solicitanţii trebuie să se intereseze în prealabil care este această adresă de e-mail la prefectura de care aparţin.

Pe e-mail pot trimite solicitări cei care doresc eliberarea duplicatului permisului de conducere pierdut, furat sau deteriorat ori în cazul schimbării numelui titularului, înainte de expirarea valabilităţii. Cererea dumneavoastră a fost înregistrată și trimisă către DRPCIV. Să știți că orele programărilor sunt respectate, de cele mai multe ori, și nu veți mai fi nevoit să pierdeți timp stând la coadă.