Home » Life & Style » Cine a inventat temele. Cum au ajuns elevii să aibă temă pentru acasă

Cine a inventat temele. Cum au ajuns elevii să aibă temă pentru acasă

Ileana Mladinoiu / 26.04.2022, 13:32
Cine a inventat temele. Cum au ajuns elevii să aibă temă pentru acasă

S-ar părea că nimeni nu știe cu adevărat cât de vechi este conceptul de teme. Probabil ca atunci când locuitorii peșterilor și-au învățat copiii cum să vâneze căprioare, mistreți, zimbri, mamuți și rinoceri lânoși, le-au arătat cum să facă gropi de capcană, le-au dat sulițe de exersare,  încercând metoda cu frații lor.

Cum a apărut „temă pentru acasă”

Cel mai modern concept de teme a început în Italia, ceea ce nu este o surpriză dacă te gândești la ce are Italia. În Italia se află  Vaticanul cu milioane de studenți, cititori și scriitori dispuși să-l viziteze tot timpul anului, așa că are sens ca intelectualii și academicienii să se adune în această țară.

În 1905, un profesor italian pe nume Roberto Nevilis a inventat conceptul de „temă pentru acasă”. Inițial, scopul său era de a fi folosit ca pedeapsă pentru elevii care erau leneși la clasă sau pentru cei care nu ascultă sau erau nepoliticoși față de profesorul lor.

Această practică a devenit populară și a ajuns frecvent utilizată în întreaga lume. La câțiva ani după ce a fost inventat, a devenit un lucru standard pe care aproape toți profesorii din lume au început să îl ofere în mod regulat elevilor după școală, în fiecare zi sau în majoritatea zilelor.

Roberto Nevilis
Roberto Nevilis, inventatorul conceptului de temă pentru acasă

Inventatorul conceptului de „temă pentru acasă”

Totuși, Roberto Nevilis a inventat doar versiunea modernă a temelor. Trecutul este plin de exemple de studenți care își duc munca acasă cu ei. Cu toate acestea, Roberto, ca profesor, a simțit că învățăturile sale își pierd esența atunci când studenții săi părăsesc cursul.

Majoritatea studenților de la începutul anilor 1900 și înainte nu au fost binecuvântați cu foarte mult timp liber. Când ajungeau acasă, trebuiau să lucreze, să aibă grijă de frații lor, să facă treburi casnice sau să se ocupe de îndatoririle lor sociale. Elevii lui Roberto nu erau foarte bogați, dar părinții lor erau astfel încât copiii să nu fie nevoiți să facă diverse treburi.

Pentru prima dată , însă, după mult timp, școlarii au avut suficient timp liber pentru a finaliza efectiv un proiect școlar și a-l duce la școală când a fost terminat.

La întrebarea cine a inventat temele și de ce, partea care explică motivația este cea mai importantă. A fost inventat sistemul școlar formal. Necesitatea metodelor de predare era evidentă. Oamenii înstăriți puteau să-și permită să plătească pentru educație, iar copiii lor nu au fost pregătiți să și-o asume fără o motivație specială.

Probabil, înainte de Nevilis, alți profesori au exersat să atribuie sarcini după școală elevilor, dar nu a fost partea oficială a sistemului de învățământ din Europa până când a intervenit profesorul italian.

Principalele scopuri ale temelor pentru acasă

Necesitatea structurii sistemului de învățământ.

Câștigare unei părți dintre creditele de studiu acasă, unde studenții, de exemplu, se pot concentra asupra subiectului în tăcere.

Copiii sunt ajutați să înțeleagă unde au greșit în temele abordate.

Îmbunătățirea setului de abilități necesare: cunoștințe de istorie, citire și înțelegere, abilități de scriere, numărare de bază (abilități de algebră), de cercetare (capacitate de a descoperi dovezi etc.).

De ce se mai dau teme pentru acasă

În zilele noastre, profesorii atribuie teme fie pentru ceea ce a rămas de la clasă, fie pentru muncă suplimentară pentru a ajuta la extinderea subiectelor predate în timpul școlii. Asemenea celor menționate mai devreme, elevilor le place să vină acasă după o zi lungă de școală și să se relaxeze și să aibă ceva timp liber sau, eventual, să iasă cu prietenii și/sau familia.

În ciuda ajutorului suplimentar pe care îl oferă temele, ele nu sunt  întotdeauna necesare. Unii pot avea dificultăți în a le finaliza din cauza timpului, a propriei vieți individuale.

Deși temele pentru acasă sunt enervante și nu sunt întotdeauna necesare, trebuie să continuăm să facem tot posibilul și să ducem la bun sfârșit această sarcină. Mai târziu ne vor aduce beneficii în viață. E de preferat ca profesorii să acorde elevilor o pauză sau să le dea timp să se odihnească după zile lungi și grele.