Home » Life & Style » Cine a inventat Tik Tok. 5 lucruri pe care să le știi despre aplicația care face furori în lume

Cine a inventat Tik Tok. 5 lucruri pe care să le știi despre aplicația care face furori în lume

Manolică Anca / 17.03.2021, 15:42
Cine a inventat Tik Tok. 5 lucruri pe care să le știi despre aplicația care face furori în lume

Odată cu instalarea pandemiei de coronavirus, toată lumea s-a mutat în online. De acest lucru s-a bucurat din plin și aplicația Tik Tok, care a devenit una dintre cele mai utilizate platforme din toată lumea. Iată cine a inventat Tik Tok, aplicația care face furori în toată lumea.

Cine a inventat Tik Tok

Tik Tok este o aplicație și o rețea de socializare deținută, în prezent, de ByteDance, o companie din Beijing. Aceasta a fost lansată în septembrie 2016, în China, sub numele „A.me” de către Zhang Yiming. Ulterior, în anul 2017, compania a achiziționat pentru un miliard de dolari start-up-ul Musical.ly din Shanghai, pe care Tik Tok îl are astăzi la bază.

Începând din acest an, ea a fost lansată și în țările din afara Chinei, devenind astăzi extrem de populară în toată lumea. Aplicația le permite utilizatorilor să creeze sau să urmărească clipuri video cu o durată între 3 și 60 de secunde. Acestea au pe fundal diverse fragmente din piese muzicale, sunete, dialoguri sau diferite replici memorabile amuzante, protagonișitii dansând, mimând un dialog sau un cântec ori interpretând scenic pe baza sunetului original, totul pentru a stârni amuzamentul sau admirația celor ce îl vizionează.

Lucruri pe care trebuie să le știi despre Tik Tok

1. Celebritățile pe Tik Tok

Aplicația este folosită și extrem de apreciată de multe celebrități care, de altfel, contribuie la creșterea popularității aplicației. Aplicația a plătit parteneriate cu mai multe celebrități din diferite părți ale lumii, pentru ca aceștia să promoveze aplicația publicului lor. Aceasta este o strategie folosită pentru a se extinde.

2. Algoritmul Tik Tok

Felul în care interacționezi cu videoclipurile care ți se afizează dictează ce fel de conținut urmează să vizualizezi. Aceasta nu este însă o tactică inventată de Tik-Tok, și YouTube face ceva similar, dar pentru că videoclipurile de pe Tik-Tok sunt mult mai scurte, se poate aduna mult mai multă informație.

Tik Tok arată toate videoclipurile, indiferent de cine le postează, utilizatorilor săi interesați. Așadar, atunci când un video este postat:

  • Algoritmul îl arată urmăritorilor unui cont și persoanelor care ar putea fi interesate de acesta. Ori, dacă este un profil nou, acesta afișează videoclipul unui mic număr de utilizatori care ar putea fi interesați de acest conținut.
  • Mai apoi, interacțiunea utilizatorilor cu acesta decide soarta și distribuția ulterioară: dacă oamenii îl urmăresc până la final, dacă lasă un comentariu, dacă îi dau un like, îl trimit prietenilor.
  • Un răspuns pozitiv din partea utilizatorului dictează algoritmului să afișeze videoclipul mai multora, ajutându-l să devină „viral”.
Aplicația Tik Tok a devenit una dintre cele mai utilizate platforme din toată lumea
Aplicația Tik Tok a devenit una dintre cele mai utilizate platforme din toată lumea

3. Siguranța pe Tik Tok

Când decizi să te înscrii pe Tik Tok, contul devine public în mod implicit, ceea ce înseamnă că oricine îți poate vedea videoclipurile, îți poate trimite mesaje directe și îți poate utiliza informațiile despre locație. Orice rețea socială poate fi riscantă, însă poți alege să utilizezi aplicația în siguranță, optând pentru un cont privat. Mai mult, Tik Tok a introdus noi setări „Digital Wellbeing”, precum și capacitatea de a face „Family Pairing” pentru conturile de utilizator.

4. Publicitatea pe Tik Tok

La începutul anului 2019, Tik-Tok a început să afișeze reclame pentru unii spectatori de pe platformă, lucru care s-a dovedit a fi un real succes. Unele rapoarte au arătat că veniturile Tik Tok au crescut în 2019 cu peste 300% față de aceeași perioadă a anului precedent. Există trei tipuri de anunțuri: Pre-roll (videoclipuri care încep imediat ce utilizatorii deschid aplicația), In-feed (cele care apar pe măsură ce utilizatorii dau scroll) sau Promoted hashtag challenges (videoclipuri în care se folosește un hashtag personalizat).

5. Poți câștiga bani pe Tik Tok?

Dificil, dar nu imposibil. Dacă profilul tău are multe vizualizări și multe interacțiuni, plățile se efectuează cu monede virtuale care pot fi transformate ulterior în bani reali. Trimițând linkul pentru înscriere unui prieten care încă nu folosește această aplicație, poți câștiga 0,50 euro centi pentru fiecare utilizator invitat. În total, pot fi invitați până la maximum 10 utilizatori, ajungând astfel la cifra de 5 euro. În plus, datorită unui impuls, poți obține un plus de 2,50 €, dacă persoana care s-a înregistrat cu invitația ta urmărește videoclipuri mai mult de 10 minute pe zi, timp de trei zile.

Tik Tok a adunat peste 2 miliarde de utilizatori la nivel global. Și în România a cunoscut un succes imens, mai ales în această pandemie, depășind peste 2 milioane de utilizatori. În ultimele luni, un număr mare de utilizatori au înregistrat și celelalte aplicații, cum ar fi Facebook, Instagram sau Youtube. Iată ce spune un consutant social media despre evoluția acestora în pandemie.

„Pe Instagram, de exemplu, s-au făcut mai multe clipuri video ca niciodată, deși este destul de săracă opțiunea aia, te lasă să ai doar un singur invitat în live. Pe Facebook, la fel, s-au făcut foarte multe live-uri. Mulți organizatori de evenimente și-au mutat evenimentele pe Facebook, dar se consumă și mult text. Este o perioadă grea și oamenii citesc multe știri. Este o combinație între text și video.”, a declarat Alex Negre, consultant social media, pentru Știrile PROTV.