Home » Life & Style » Imagine bizară! Descoperirea făcută de NASA pe Marte care arată ca o ușă extraterestră. Spre ce duce de fapt

Voicu Costin / 16.05.2022, 17:50

NASA a reușit încă o dată să pună pe jar toți internauții. Prin intermediul unei imagini postate de compania care se ocupă cu studierea plenetelor și a întregului sistem solar, oamenii au început să își pună la contribuție mintea și să formeze anumite ipoteze legate de ceea ce pare a fi o ușă. Poate fi aceasta o intrare către o altă dimenisune? Poate fi ușa de la un adăpost unde locuiesc anumite forme de viață? Haideți să vedem ce spun internauţii și cei de la NASA!

Fotografia care a pus pe jar internauții din întreaga lume

Roverul Curiosity de pe Marte a surprins o poză ce vrea să dezvăluie o caracteristică destul de interesantă a stâncilor. Aceasta pare a fi o ușă sculptată, amplasată în peisajul planetei Marte, iar unii internauți au început deja să creeze ipoteze cu privire la scopul acesteia. Poate este ușa de la locuința unor extratereștrii? Este posibil să călătorim în Univers prin aceasta? Nimeni nu poate știi, încă.

Cu toate acestea, internauții cred că această ar fi probabil o fractură de forfecare, fiind rezultatul unui fel de încordare asupra stâncii care a desprins o parte din ea. Poate a fost cauzată de un cutremur, sau poate chiar de un alt fenomen ce s-ar fi putut întâmpla pe planeta Roșie.

Cel mai mare cutremur înregistrat până acum pe planetă roșie s-a petrecut pe 4 mai 2022, iar oamenii de știință încă studiază acest fenomen, pentru a înțelege ce a putut cauza acest lucru și zona unde s-a produs. Formațiunea de stâncă asemănătoare ușii poate părea a fi de dimensiune mai mari, dar, este posibil ca această cavitate să aibă doar câțiva centimetri în viața reală.

Sistemele inteligente amplasate pe planeta celebră au putut înregistra de-a lungul timpului și alte fenomene cel puțin bizare. Haideți să vedem o parte din ele, care s-au produs în ultimii ani.

Alte fenomene ciudate întâmplate de-a lungul timpului pe planeta roșie

A apărut un nor lung de 1.500 km

Imagini cu planeta Marte au apărut şi au dezvăluit un fenomen ciudat în atmosfera acesteia. Un nor de fum ar fi fost produs chiar de vulcanul Arsia Mons, unul dintre cei mai înalţi din Sistemul Solar. Mulţi s-au gândit că ar fi fost posibilă activitate vulcanică pe suprafaţa acestei planete, dar cercetătorii estimează că ultima activitate vulcanică de pe Marte a avut loc în urmă cu 50 de milioane de ani. Motivul pentru apariţia acestui nor a fost totuși deslușită, ulterior, de către cercetătorii de la NASA.

Odată la trei ani, planeta Marte intră în anotimpul de iarnă. Astfel, curenţii de vânt sunt deviaţi în sus de către vulcanul Arsia Mons, aceştia atingând o altitudine mai mare decât de obicei. Temperatura este destul de scăzută pentru a cauza condensarea umidităţii.

Planeta Marte nu deține apă în formă lichidă pe întreaga sa suprafaţă, dar cantitatea mică din atmosferă, este de ajuns pentru a crea un nor de 1.500 km, vizibil inclusiv de pe Pământ cu ajutorul unui echipament special.

Acest fenomen a fost surprins şi în trecut, fiind raportaţi nori deasupra planetei Marte, iar în 2009, 2012 şi 2015, fix în perioada sezonului de iarnă, planeta este în punctul cel mai îndepărtat faţă de Soare. Există posibilitatatea ca şi furtunile de nisip de pe suprafaţa planetei să fi influenţat intensitatea acestor fenomene.

Sonda InSight de la NASA a detectat până în prezent peste 100 de vibraţii pe Marte

21 dintre acestea au avut ca sursă, cutremure marţiene, celelalte putând avea însă alte cauze. Sunete ciudate înregistrate de oamenii de știință.

Potrivit unui comunicat dat publicității de Laboratorul de Propulsie Jet (JPL) al agenţiei spaţiale americane, InSight este echipată cu un echipament special numit seismometru, și este de o sensibilitate foarte mare. Acest echipament se numește ″Seismic Experiment for Interior Structure″ (SEIS), ce poate percepe vibraţii foarte mici, precum o briză sau un curent mai mic de aer.

Cercetătorii susțin că 21 dintre sunetele înregistrate de la sosirea sondei pe Planeta Roșie, în noiembrie anul trecut, au ca sursă cutremure marţiene. Echipa de cercetătorii de la NASA nu exclude și alte cauze.

Sunetele ciudate, pe care echipa InSight le-a numit “ding-uri şi dong-uri″, devin mai dese seară. Echipa ştie că acestea vin de la componentele delicate din seismometru, care se dilată şi se contractă între ele şi crede că pierderea din căldură poate fi un factor, în mod similar, cu modul în care un motor de maşină “ticăie după ce este oprit şi începe să se răcească″, se arată pe site-ul celor de la NASA.

Roverul Curiosity și dâra de lumină

În 2014, modulul robotic spațial Curiosity realiza fotografiile obișnuite pe planeta Marte, însă, o imagine s-a dovedit diferită de toate celelalte. În ea se putea vedea o dâră de „lumină” albă.

Scott Waring, cercetător al domeniului OZN, susține că această fotografie arată că pe Marte trăiesc creaturi inteligente, dar cercetătorii de la NASA susțin că punctul luminos este doar rezultatul reflexiei luminii solare pe suprafața netedă a unei pietre.