Certificatele verzi Covid pot fi scanate cu ajutorul unei aplicații. Începând cu data de 22 octombrie 2021, un nou sistem de scanare și verificare a acestora va fi disponibil.
Certificatul digital Covid a intrat în vigoare în data de 1 iulie 2021. Scopul acestuia este de a facilita libera circulație pe perioada actualei pandemii de coronavirus. Ministerul Sănătății a anunțat pe site-ul oficial că a fost lansată varianta web de verificare a aplicației CHECK DCC. Astfel, certificatele digitale vor putea fi verificate, începând cu data de 22 octombrie 2021 și cu ajutorul versiunii web a acestei aplicații care a fost dezvoltată de către Serviciul de Telecomunicații Speciale.
Potrivit autorităților, Web Check DCC poate fi accesată la adresa https://certificat-covid.gov.ro/check-dcc. Această versiune este disponibilă atât în limba română cât și în limba engleză, iar scanarea cetificatelor poate fi realizată cu ajutorul unui scanner profesional pentru coduri QR sau cu ajutorul camerei web a laptopului sau calculatorului.
Așadar, scanarea codului QR a certificatului va reda autenticitatea, valabilitatea dar și integritatea certificatelor prin care se atestă daca p persoană este vaccinată, recuperatî în urma bolii sau beneficiază de un test negativ. Toți cetățenii trebuie să rețină faptul că această aplicație nu va înregistra și deține datele aflate pe certificatele digitale.
Această aplicație reprezintă singurul instrument oficial cu care se poate face verificarea certificatelor Covid, fiind aprobată prin OUG nr.68/2021 cu privire la adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene cu privire la Covid în scopul de a facilita libera circulație pe perioada pandemiei.
Ca identitatea unei persoane care a solicitat un certitficat digital să fie validată, aceasta trebuie să furnizeze mai multe date în funcție de certificatul solicitat.
În cazul minorilor cu vârsta sub 14 ani, pentru ca aceștia să poată beneficia de certificatul digital, în funcție de documentul solicitat, vor avea nevoie de datele menționate cu excepția seriei și numărului actului de identitate. Totodată este necesară completarea numelui și al prenumelui persoanei care exercită autoritatea tutelară asupra minorului, dar și confirmarea potrivit căreia își exprimă acordul cu privire la eliberarea certificatului digital.