Black Friday 2020 va fi o premieră în România. În plină pandemie, comercianții se așteaptă la schimbări uriașe față de anii precedenți. Și au dreptate! Istoria celui mai important eveniment de shopping din an este tulburătoare. Află de ce sunt reduceri de Black Friday în România la eMag, Flanco, Altex și alte magazine online.
În 2020, fenomenul Black Friday 2020 în România împlinește 10 ani. Dacă, în primii ani, reprezentanților marilor magazine se așteptau să își înceapă ziua cu cozi uriașe la intrare, încă din primele ore ale dimineții, Black Friday 2020 de pandemie se pare că va aduce numeroase schimbări. Se pare că și listele de cumpărături ale românilor sunt complet diferite față de anii trecuți. Restricțiile impuse în ultimele luni, în contextul pandemiei de coronavirus, și care vor continua, se pare, și în viitorul apropiat, a rearanjat prioritățile românilor.
În acest an, de Black Friday 2020, retailerii se așteaptă la o scădere a vânzărilor de haine elegante, bijuterii, pantofi, parfumuri și produse cosmetice. La polul opus, se pare că la mare căutare vor fi măștile de protecție și gelurile dezinfectante. Un alt semn al schimbării preferințelor românilor este și faptul că eMag a anunțat că va avea în ofertă și vouchere pentru teste PCR de Covid-19, la jumătate de preț.
[rssfeed id='1612173855' template='list' posts=2]Restricțiile de călătorie au însemnat mai mult timp petrecut acasă. Tocmai de aceea, de Black Friday 2020, magazinele au pregătit reduceri importante la mobilier, obiecte de încălzire, obiecte de uz casnic, produse de bricolaj și electrocasnice. Reduceri de Black Friday în România la eMag, Flanco, Altex și alte magazine online vor fi și la laptopuri, electrocasnice mici, telefoane mobile și televizoare.
Reprezentanții Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO) estimează că vânzările de Black Friday 2020 vor crește cu 20% anul acesta, iar evenimentul se va desfășura cu precădere în online chiar și pentru magazinele tradiționale, care vor livra la distanță. De Black Friday 2020, eMag se așteaptă la vânzări de 585 milioane de lei pe Marketplace, o creștere cu aroape 100 de milioane de lei în comparație cu ediția de anul trecut. Compania estimează că 55% dintre plăti se vor face cu cardul, reprezentând o creștere de 13 puncte procentuale față e Black Friday 2019.
În Statele Unite ale Americii, acolo de unde a fost adus fenomenul Black Friday, cea mai mare zi de reduceri din an este, de fapt, un fel de continuare a sărbătorii de Thanksgiving (n.r. – Ziua Recunoștinței). Doar că, în ultimii ani, o legendă tuburătoare a ieșit la lumina despre adevărata origine a Black Friday. Contrar variantelor vehiculate până acum, Black Friday nu ar avea nicio legătură cu lovitura dată Bursei Americane de doi speculanți.
Legendă sau adevăr, se pare că în anii 1800, proprietarii de plantații din statele sudice ale Statelor Unite ale Americii puteau cumpăra sclavi afro-americani „la reduceri”, a doua zi după sărbătoarea de Thanksgiving. După ce informațiile șocante, dar care, până în prezent, nu au putut fi dovedite istoric, mai mulți reprezentanți ai minorităților entice din SUA au cerut boicotarea Black Friday, scrie History.