Home » Știri » Facebook, venituri în scădere. Acțiunile au scăzut cu 8,5%

Facebook, venituri în scădere. Acțiunile au scăzut cu 8,5%

Octavian Palade / 03.11.2016, 12:55
Facebook, venituri în scădere. Acțiunile au scăzut cu 8,5%

Compania Facebook a anunțat că avansul veniturilor va încetini în trimestrul al patrulea al anului.

Acţiunile Facebook au scăzut miercuri seară cu până la 8,5%, după ce compania a anunțat că avansul veniturilor va încetini în trimestrul al patrulea al anului în curs, realatează Reuters, citat de news.ro.

Pe de altă parte, rezultatele financiare din trimestrul precedent au depăşit aşteptările analiştilor.

Scăderea valorii acţiunilor arată neîncrederea investitorilor că grupul poate continua succesul de până acum, cu toate că a raportat rezultate solide din publicitatea pe dispozitive mobile şi o creştere constantă a reţelei, care a atins aproape 1,8 miliarde de utilizatori lunari.

Facebook a înregistrat o creştere peste aşteptări, de 56%, a veniturilor trimestriale, la 7,01 miliarde de dolari.

La rândul său, compania mamă a Google, gigantul Alphabet, a raportat o creştere ridicată a profitului şi veniturilor, în timp ce companii tradiţionale, precum New York Times, au dificultăţi în oprirea declinului veniturilor.

David Wehner, directorul Financiar al Facebook, a afirmat însă recent, la o întâlnire cu analiştii, că creşterea va încetini semnificativ din cauza limitelor numărului de anunţuri publicitate care pot fi încărcate fără a deranja utilizatorii.

Acesta a mai precizat că 2017 va fi un an al investiţiilor agresive, care vor duce la o creştere substanţială a cheltuielilor.

Publicitatea mobilă a reprezentat 84% din veniturile totale din publicitate obţinute de Facebook, de 6,82 miliarde de dolari, faţă de 78% în urmă cu un an.

Compania a anunțat că în trimestrul al treilea a depăşit 1 miliard de utilizatori de pe dispozitive mobile

Aproximativ 1,79 miliarde de oameni au folosit lunar serviciul Facebook în trimestrul al treilea, în creştere cu 16%, respectiv 2.443 milioane de persoane faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Facebook dorește să îşi mărească în continuare baza de utilizatori, în special în ţările în curs de dezvoltare, unde rata de penetrare a serviciilor sale este încă scăzută.