Home » Știri » Site-urile care difuzează informaţii false, „vânate” de Facebook şi Google

Site-urile care difuzează informaţii false, „vânate” de Facebook şi Google

Octavian Palade / 15.11.2016, 10:36
Site-urile care difuzează informaţii false, „vânate” de Facebook şi Google

Companiile Facebook şi Google sunt decise să ia măsuri împotriva site-urilor care difuzează informaţii false.

Facebook și Google au anunţat, în decurs de doar câteva ore, măsuri care vizează din ce în ce mai multe site-uri care publică informații nereale pe internet, scrie news.ro.

Problema a devenit tot mai evidentă odată cu anunţarea rezultatului alegerilor din Statele Unite. Treziţi cu Trump preşedinte ales, americanii au acuzat marile companii de tehnologie online, în frunte cu Facebook şi Google, că acestea creează în jurul utilizatorului o aşa-numită bulă, cu rolul de a distorsiona realitatea.

Acuzele din ce în ce mai frecvente la adresa marilor companii sunt că acestea nu fac nimic pentru a limita distribuirea conţinutului nereal. Aşa-numitele „fake news” se regăsesc în toate ţările. Nici România nu este scutită de o mulţime de site-uri care profită de caracterul viral al reţelelor de socializare pentru a răspândi informaţii nereale.

Indiferent dacă acest lucru este făcut pentru trafic sau în scopul manipulării, conţinutul mincinos ne arată cel mai clar de ce site-uri precum Facebook nu ar trebui folosite ca surse de informare. Oamenii ar trebui să acceseze direct site-urilor publicaţiilor de renume, în loc să dea share pe Facebook oricărei informaţii neverificate.

În încercarea de a limita impactul ştirilor mincinoase, compania Google a anunţat că nu va mai permite acestor site-uri să folosească serviciul de publicitate Adsense pentru a-şi promova conţinutul sau a obţine venituri.

După câteva ore de la anunţul celor de la Google, Facebook a urmat acelaşi tendință, modificând condiţiile pentru utilizarea reclamelor în cadrul reţelei sale sociale. Facebook a anunţat că nu va mai permite site-urilor care publică ştiri false să folosească reclamele în cadrul reţelei.

Totuși, însă până nu ştim cât de eficient vor fi identificate site-urile şi conţinutul mincinos, anunţurile celor două companii sunt doar mutări de marketing. Măsurile de combatere a ştirilor false ar trebui să fie eficiente şi răspândite la nivel global.