Home » Știri » Știri economice » Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc. Urmează eMag şi Banca Transilvania

Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc. Urmează eMag şi Banca Transilvania

Redactia Redactia / 30.04.2025, 09:22
Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc. Urmează eMag şi Banca Transilvania

Dacia își păstrează coroana de cel mai valoros brand românesc, în ciuda unei ușoare scăderi de 5% a valorii sale, ajungând la 1,1 miliarde de euro, potrivit celui mai recent raport publicat de Brand Finance, liderul global în evaluarea brandurilor, scrie profit.ro.

Pe locul al doilea, eMAG revine pe un trend ascendent, după doi ani de scădere, înregistrând o creștere de 8% și ajungând la 893 milioane de euro. Banca Transilvania își consolidează poziția a treia, cu un avans spectaculos de 34%, până la 856 milioane de euro. Următoarele în top sunt DIGI, cu 574 milioane euro, și Dedeman, cu 494 milioane euro.

Împreună, aceste cinci branduri însumează peste jumătate din valoarea totală a celor mai valoroase 50 de branduri românești.

Citeşte şi: Despăgubiri pentru românii care au depus bani la CEC pentru o Dacie înainte de 1990. Ce sumă vor primi de la stat

De remarcat este și faptul că Banca Transilvania este desemnată cel mai puternic brand românesc, primind ratingul de elită AAA+. Instituția se află, pentru al patrulea an consecutiv, în top 10 cele mai puternice branduri bancare la nivel mondial și este considerată cea mai puternică bancă din Europa din perspectiva valorii de brand.

În sectorul de retail, tendințele sunt mixte: eMAG și Dedeman își revin pe creștere, iar valoarea totală a segmentului a crescut cu 5%. Dedeman continuă să fie cel mai valoros brand 100% românesc, cu o creștere modestă, dar constantă, de 2%.

Pe segmentul farmaceutic, Catena și Farmacia Tei au înregistrat creșteri semnificative, în timp ce Help Net a suferit o scădere în valoare.

Clasamentul din acest an a fost mai dinamic decât în anii precedenți, cu patru noi intrări: Asirom (locul 38), Erbașu (42), ZUZU (48) și Kober (49). Pe de altă parte, au ieșit din top brandurile Agricover, ALRO, DERO și Mobexpert.

În paralel cu analiza individuală, raportul Brand Finance România 50 evaluează și cele mai valoroase 10 portofolii de branduri de pe piața românească. Acestea includ peste 40 de mărci locale cunoscute, multe dintre ele regăsindu-se și în topul celor 50 de branduri independente. Singura schimbare în acest segment față de anul trecut este ieșirea portofoliului Farmec, înlocuit de MedLife în top 10.

Informatii

Adresa : București, Str. Gramont 38

Email : redactiei@stiridinlume.ro

Publicitate NEXT LEVEL EVENTS

E-mail: lucian.morteanu@nextlevelevents.ro

Telefon 0726 363 128