Boicotul „suveranist” anunțat de Călin Georgescu împotriva supermarketurilor străine s-a dovedit a fi un eșec, având un efect contrar celui așteptat. Potrivit datelor furnizate de Ministerul Agriculturii, vânzările retailerilor străini au crescut cu până la 20%.
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a declarat că boicotul nu doar că nu a avut impactul dorit, dar a dus la creșterea consumului. Românii au cumpărat mai multe produse decât de obicei, iar vânzările supermarketurilor au crescut cu un procent cuprins între 10% și 20%.
„Retailul din România, ieri, a fost acelaşi ca şi acum o săptămână. Deci, nu a fost niciun boicot, oamenii au mers la cumpărături. Mai mult de atât, vreau să vă spun că a fost un procent mai mare, cuprins între 10% şi 20%, ieri, la retailul din România, unde românii au cumpărat produse româneşti”, a explicat Florin Barbu.
Citeşte şi: Escrocheria Călin Georgescu. Prima reacţie a fostului candidat la preşedinţia României
Supermarketurile au reacționat rapid la apelul de boicot, aplicând reduceri semnificative la produsele românești și promovându-le mai agresiv. Astfel, în loc să piardă clienți, acestea au reușit să atragă și mai mulți cumpărători. Acest lucru arată că majoritatea românilor iau decizii economice bazate pe realitatea pieței, nu pe mesaje politice.