Home » Știri » Știri sociale » Cât îl costă pe un cetățean afgan să ajungă în Germania. Rețeaua trece și prin România

Cât îl costă pe un cetățean afgan să ajungă în Germania. Rețeaua trece și prin România

Cojocaru Cristian / 18.08.2021, 10:04
Cât îl costă pe un cetățean afgan să ajungă în Germania. Rețeaua trece și prin România

Datele Poliției române de frontieră precum și informații ale Agenției europene de frontieră arată că afganii încearcă să ajungă în Europa. Destinația refugiaților este Germania, iar granița României este un punct prin care aceștia se strecoară pe continent. Fiecare afgan trebuie să plătească o anumită sumă pentru a putea ajunge în Germania.

Cât plătește un afgan să ajungă în Germania

Mai multe surse ale ONG-urilor dar și migranții afirmă, potrivit El Confidencial, că refugiații care sunt arestați la granița dintre Serbia și România cer azil politic la București pentru a nu fi deportați. Potrivit datelor Comisiei Europene, numărul cererilor de azil pe teritoriul statului nostru a crescut cu 150%, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.

În primele șase luni, Poliția română de frontieră a depistat 8.758 de refugiați. Motivele care stau la baza fenomenului constau în reslaxarea restricțiilor pandemice și totodată schimbarea direcției de deplasare ”pe ruta Balcanilor de Vest”. Aceeași publicație arată că o bandă internațională care se ocupă cu traficul de migranți pe ruta Turcia-Grecia-Bulgaria/Serbia-România-Ungaria-Austria-Germania a fost destructurată.

Membrii organizației aveau legături în fiecare țară și sunt cetățeni sirieni, irakieni, egipteni și români. Suma pe care fiecare afgan trebuie să o plătească pentru a putea ajunge la destinație este de 5.000 de euro.

”Turcia, Grecia, Macedonia de Nord, Serbia, Ungaria și Croația, ultima oprire către țările de destinație din Europa de Vest. Acesta a fost, în cea mai mare parte a ultimului deceniu, traseul urmat de sute de mii de migranți fără acte și de refugiați sirieni şi irakieni, sau afgani și din alte țări asiatice, pentru a căuta în Europa un refugiu împotriva opresiunii, mizeriei și războiului.

Dar, de luni de zile, perspectiva retragerii trupelor SUA din Afganistan, precum și vigilența crescândă la frontierele extracomunitare ungare și croate, în „Fortăreața Europa”, au schimbat atât ruta, cât și țara de origine a celor mai mulți dintre cei care încearcă să ajungă pe continent. Dacă înainte sirienii erau cei care fugeau de război, acum sunt afganii care fug de înaintarea rapidă a talibanilor, care se grăbesc să ocupe spațiul lăsat liber de soldații americani și de aliații lor. Deși scopul este același, ruta este acum diferită”, se arată în publicația spaniolă El Confidencial.

afgan Germania
Migrantii sunt gasiti in tiruri de catre Politia de frontiera

Modalitatea de operare pentru a facilita trecerea migranților

Majoritatea migranților nu doresc să rămână în România sau în țările vecine. Dintre destinațiile acestora, putem aminti țări precum Austria, Germania și Franța, unde comunitățile de-acolo i-ar putea sprijini și totodată, remunerația acordată de stat este mult mai mare decât pe teritoriul țării noastre.

Afganii care solicită azil, fug din centrele de primire, se reorganizează în clădiri abandonate, iar apoi pleacă spre vestul României pentru a-și continua călătoria în mod clandestin. Majoritatea celor prinși de către Poliția de frontieră din România au încercat să ajungă în mod ilegal pe teritoriul Ungariei.

Aceștia se ascund în remorcile tirurilor, în parcările din apropierea frontierei, după cum au povestit câțiva șoferi de tir.

„Rup lacătul și intră noaptea în tir. Mulți șoferi fac greșeala de a nu se uita în remorcă înainte de a începe ziua de muncă. Cei cărora li se întâmplă asta cel mai des sunt şoferii turci și bulgari, pentru că sunt obligați prin lege să se oprească și să se odihnească”, explică unul dintre şoferii de tir români.

Poliția de frontieră a reușit în acest an să depisteze 300 de persoane care facilitau trecerea ilegală a migranților, în schimbul unor sume de bani. Metoda folosită de aceștia era să trimită mașini înaintea tirurilor pentru recunoaștere și pentru a le alerta despre situația de la frontieră.