Dacă ți-a expirat buletinul, vrei să modifici datele personale (schimbarea numelui sau a domiciliului), ți-a fost furat ori este deteriorat, trebuie să știi, pe lângă lista cu documentele necesare, și unde se plătește taxa de buletin. Important de precizat că se poate face plata și prin SMS. Mai multe detalii, în continuare.
Trebuie să îți schimbi buletinul și nu știi care sunt actele de care ai nevoie, cât costă taxa de buletin și unde anume trebuie să o plătești? Nicio grijă, în cele ce urmează îți vom oferi toate aceste informații.
Dacă te afli în situația în care termenul de valabilitate al buletinului a expirat, trebuie să știi că pentru eliberarea unei noi cărți de identitate ai nevoie de următoarele documente:
În cazul în care ți-a fost furat buletinul, pe lângă actele de mai sus vei mai avea nevoie și de dovada eliberată de unitatea de poliție unde a fost reclamat furtul.
Valoarea taxei de buletin diferă în fucție de tipul CI, care poate fi permanentă sau provizorie și avem:
Taxa de buletin poate fi achitată atât cash (la sediul Direcției pentru Evidența Persoanelor, sediul Direcției Impozite și Taxe Locale, filialele CEC Bank din sector/localitate sau la oficiile poștale din sector/localitate), cât și prin SMS, la numărul 7530, pentru bucureștenii din Sectorul 2.
Tot ce trebuie să faci este să trimiți un SMS cu textul S2CI7 (pentru carte de identitate), S2CI1 (pentru carte de identitate provizorie) sau S2CD1 (pentru obținerea comunicării de date cu caracter personal, urmat de CNP-ul tău, la numărul de mai sus.
Și bucureștenii din Sectorul 5 pot face plata prin SMS, tot la numărul 5730, cu textul C17 (carte de identitate), CI1 (carte de identitate provizorie) sau CD1 (obținerea comunicării de date cu caracter personal), urmat de CNP.
În acord cu prevederile legale, există câteva categorii de persoane care sunt scutite de plata taxei pentru eliberarea unei cărți de identitate. Acestea sunt: