Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg trece la pasul următor pentru a putea implementa ceea ce el numește Metavers. Ce semnifică acest lucru și care vor fi schimbările aduse.
Mark Zuckerberg intenționează ca săptămâna viitoare să schimbe numele companiei. Acest lucru face parte din procesul de construire a metaversulu. Această viitoare schimbare a denumirii urmează să fie discutată în cadrul conferinței anuale Connect a companiei care va avea loc în data de 28 octombrie.
Această schimbare se dorește a semnala ambiția gigantului tehnologic ca Facebook să fie cunoscut mai mult decât o platformă de social media. Rebrading-ul ar poziționa aplicația cu pictogramă albastră ca fiind unul dintre produsele mamă care ar supraveghea grupurile deja cunoscute precum Instagram, WhatsApp, Oculus dar și toate celelalte. Un purtător de cuvânt al companiei a refuzat să discute despre acest subiect.
[rssfeed id='1612173855' template='list' posts=2]În prezent, gigantul tehnologic Facebook numără peste 10.000 de angajați care lucrează la construcția hardware pentru clienți, cum ar fi ochelarii AR. Mark Zuckerberg crede că vor fi în cele din urmă la fel de uzuale precum smartphone-urile. În luna iulie, fondatorul Facebook declara pentru The Verge că în următorii ani ”vom trece efectiv de la oamenii care ne consideră în primul rând o companie de social media la o companie cu metavers”.
Rebranding-ul ar putea, de asemenea, să servească pentru a separa în continuare această lucrare asupra căreia se concentrează Zuckerberg de analiză intensă pe care Facebook o are în prezent față de modul în care operază platforma socială. Un fost angajat al companiei, Frances Haugen, a lansat recent mai multe documente interne destul de îngrijorătoare și a depus mărturie în fața Congresului.
Autoritățile de reglementare antitrust din SUA și din alte părți încearcă să distrugă compania, iar încrederea publicului în modul în care Facebook face afaceri este în scădere.
Facebook nu este prima companie de tehnologie cunoscută care și-a schimbat numele pe măsură ce ambițiile sale se extind. În 2015, Google s-a reorganizat în totalitate sub un holding numit Alphabet, parțial pentru a semnala că nu mai este doar un motor de căutare, ci un conglomerat întins cu companii care produc mașini fără șofer și tehnologie de sănătate.
Snapchat, la rândul său s-a transformat în Snap Inc. în anul 2016, același ani în care a debutat cu prima pereche de ochelari, Spectacles. Noua denumire a Facebook este un secret foarte bină păstrat și foarte multe persoane din interior, chiar și cele din conducere, nu îl știu încă. O ipoteză arată că ar putea avea de-a face cu Horizon, numele versiunii VR.
Numele acelei aplicații a fost recent modificat în Horizon Worlds la scurt timp după ce Facebook a făcut o demonstrați cu versiune pentru colaborarea la locul de muncă numită Horizon Workrooms. În afară de comentariile lui Zuckerberg, Facebook a pus constant bazele pentru o mai mare concentrare pe următoarea generație de tehnologie. Vara trecută a înființat o echipă dedicată de metavers.
Ulterior a anunțat că șeful AR și VR, Andrew Bosworth, va fi promovat la funcția de director tehnologic. Și acum doar câteva zile, Facebook a anunțat planurile de a angaja încă 10.000 de persoane pentru a lucra la metaverse în Europa.
Metaversul ”va fi un accent mare și cred că acesta va fi doar o parte importantă a capitolului următor pentru modul în care internetul evoluează și cred că va fi următorul mare capitol și pentru compania noastră, cu adevărat dublându-ne în acest domeniu”, a declarat Zuckerberg pentru The Verge în această vară.
Chiar dacă Facebook a promovat puternic ideea metaversului în ultimele săptămâni, nu este încă un concept pe larg înțeles. Termenul a fost inventat inițial de romancierul SF Neal Stephenson pentru a descrie o lume virtuală în care oamenii scapă dintr-o lume distopică, reală. Acum este adoptat de una dintre cele mai mari și controversate companii din lume și va trebui să explice de ce se merită să se scufunde în propria lume virtuală.