Home » Tehnologie & Știinta » Cele mai înfricoșătoare sunete de pe Marte. NASA a făcut totul public

Cele mai înfricoșătoare sunete de pe Marte. NASA a făcut totul public

Manolică Anca / 22.10.2021, 09:03
Cele mai înfricoșătoare sunete de pe Marte. NASA a făcut totul public

Ce se aude pe Marte? NASA a dar spre publicate o înregistrare cu sunete surprinse de roverul Perseverance. Misiunea pe Marte avansează tot mai mult.

Misiunea NASA pe Marte

Misiunea Marte 2020 lansată de SUA a ajuns pe 18 februarie 2021 pe suprafața planetei roșii. La mai bine de un secol după primul zbor motorizat pe Pământ, NASA caută să dovedească că este posibil să reproducă reușita pe o altă planetă, cu ajutorul unui mic elicopter.

Misiunea americană de explorare marțiană a lansat roverul Perseverance la suprafață, care trebuie să adune mostre de sol și va încerca să producă oxigen din dioxid de carbon. Toate acestea se alătură altor două misiuni interplanetare din iulie 2020 ale Chinei și Emiratelor Arabe Unite pentru a pregăti, în cele din urmă, sosirea oamenilor pe a patra planetă de la Soare.

NASA a publicat noi sunete de pe Marte

Roverul Perseverance al NASA se află pe suprafața planetei roșii pentru a căuta rămășițe de viață antică. Vehiculul este cel mai mare și avansat rover folosit până acum de NASA. Perseverance cântărește aproape o tonă și are în dotare un braț cu ajutorul căruia colectează probe. Acesta a înregistrat cinci ore de „sunete înfricoșătoare ale lui Marte”, inclusiv scârțâitul roților și elicopterul ingenios. Oamenii de știință au spus că înregistrările i-au făcut să se simtă ca și cum s-ar afla „chiar acolo”.

Noi sunete de pe Marte

Este posibil ca sunetele înregistrate de rover, cum ar fi zgomotele puternice ale unui laser, rotoare care bâzâie, roțile roverului care zdrobesc pietriș, să nu fie remarcate de un ascultător obișnuit. Cu toate acestea, pentru cercetători, aceste sunete de pe Marte sunt extrem importante. Acestea le oferă informații detaliate despre atmosfera planetei, cum sunetul călătorește pe planetă și ajută și la întreținerea navelor spațiale.

„Sunetele marțiene au vibrații puternice ale basului, așa că atunci când puneți căștile, puteți simți cu adevărat. Cred că microfoanele vor fi un atu important pentru viitoarea știință de pe Marte și Sistemul Solar”, a declarat Baptiste Chide, cercetător la L ‘ Institut de Recherche en Astrophysique et Planétologie din Toulouse, Franța.

Roverul Perseverance are încorporate două microfoane

Sunetele Planetei Roșii au fost înregistrate datorită unei perechi de microfoane amplasate pe rover. Unul dintre ele se află pe partea laterală a șasiului roverului, iar cel de-al doilea este așezat pe catargul său. Aceste plasări ajută la monitorizarea „microturbulențelor” sau modificărilor din aer, ajutând oamenii de știință să afle mai multe despre schimbările din atmosfera planetei. De asemenea, microfonul face posibilă investigarea modului în care sunetul se propagă pe Marte.

Totodată, înregistrările audio îi ajută pe oamenii de știință și la monitorizarea stării instrumentelor lor aflate pe planetă și pentru întreținerea navei spațiale. Microfonul șasiului ascultă roțile Perseverance și alte sisteme interne, „așa cum mecanicii ar putea asculta un motor de mașină”.

Sunetul de pe Marte merge mult mai departe decât credeam”, spune Nina Lanza, om de știință SuperCam și cercetător la Laboratorul Național Los Alamos. „ Îți arată cât de important este să faci științe de teren.”

Poți asculta în video de mai jos noile sunete de pe Marte captate de microfoanele de pe roverul Perseverance. Este recomandat să folosești o pereche de căști.