Home » Știri » Traseul pentru autostrada Sibiu-Piteşti, avizat de ministrul Transporturilor

Traseul pentru autostrada Sibiu-Piteşti, avizat de ministrul Transporturilor

Octavian Palade / 22.11.2016, 13:19
Traseul pentru autostrada Sibiu-Piteşti, avizat de ministrul Transporturilor

Ministrul Transporturilora anunțat că a avizat traseul pentru autostrada Sibiu-Piteşti. Directorul CNAIR: ”cel mai important proiect de infrastructură”.

Traseul final pentru autostrada Sibiu-Piteşti a fost avizat. Autorităţile au ales prima variantă, care trece prin Curtea de Argeş, apoi prin Văleni şi iese în judeţul Vâlcea, în localitatea Racoviţa, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, potrivit news.ro.

”Ieri, 21 noiembrie, în cadrul CTE CNAIR a fost avizat traseul pentru ultimele două secţiuni ale autostrăzii Sibiu-Piteşti, după cum urmează: Secţiunea 2, adică Racoviţa-Boiţa, de la km 15 la km 43, şi Secţiunea 3 Racoviţa-Văleni, de la km 43 la km72. Deci în acest moment tot traseul este avizat”, a afirmat ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.

Directorul general al CNAIR, Cătălin Homor, a spus că acesta este ”cel mai important proiect de infrastructură pe care compania îl derulează”.

Din cele şapte variante iniţiale de traseu în CTE (Consiliul Tehnic Economic), a fost selectată varianta 1, care va merge în paralel cu DN 7 Valea Oltului din apropiere de localitatea vâlceană Racoviţa şi presupune mai puţine tuneluri în zona de munte.

Autostrada A 1 Piteşti-Sibiu va avea cel puţin şase tuneluri şi zece noduri rutiere. Cele mai lungi tuneluri vor fi la Poiana 1,7 km, Curtea de Argeş 1,3 km, Lazeret două tuneluri de 1,5 km şi Robeşti 900 m.

Autostrada A 1 Piteşti-Sibiu (cu termen estimat de finalizare 2021) necesită investitţii de aproximativ 1,6 miliarde de euro şi este finanţată din fonduri europene. Este ultima secţiune de autostradă fără contract de construire de pe coridorul european Nădlac 2 – Constanţa.

Contractul privind revizuirea studiului de fezabilitate a suferit însă mari întârzieri.

Autostrada Piteşti-Sibiu, parte din Autostrada Bucureşti-Nădlac (A1), este, în prezent, cel mai important proiect de şosea rapidă din România, pentru că realizarea sa ar permite traficul neîntrerupt pe autostradă între Capitală şi frontiera cu Ungaria. În plus, autostrada de aproximativ 117 kilometri ar fi prima care ar trece munţii, făcând legătura între Muntenia şi Transilvania, peste Munţii Carpaţi.

CNAIR şi-a luat angajamentul de a termina lucrările în 2021, cu un an mai devreme decât era prevăzut în masterplanul general de transport.

Directorul CNAIR, Cătălin Homor, a declarat în luna iulie că proiectul autostrăzii era anul trecut „în moarte clinică”, deoarece avea întârzieri şi probleme mai mari decât majoritatea proiectelor de autostrăzi din România. În plus, rezilierea contractului de proiectare ar fi dus la o întârziere de până la doi ani, în contextul în care termenul de începere a lucrărilor era estimat la sfârşitul anului 2018 sau începutul anului 2019.

Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering (România) a câştigat contractul de revizuire a studiului de fezabilitate în 2014, pentru circa 11 milioane de euro, dar nu a respectat niciun termen până acum, întârziiind automat şi începerea efectivă a lucrărilor.