Home » Știri » Facebook, câștigătoare în lupta cu Adblock

Facebook, câștigătoare în lupta cu Adblock

Octavian Palade / 03.11.2016, 14:58
Facebook, câștigătoare în lupta cu Adblock

Din lupta cu Adblock, compania Facebook a ieșit câștigătoare.

Lupta cu Adblock dusă de Facebook a contribuit la rezultatele financiare foarte bune anunţate de companie pentru ultimul trimestru.

Facebook a declarat război deschis instrumentelor de blocare a reclamelor.

Compania a anunţat venituri de 7,01 miliarde de dolari în ultimul trimestru, cuvmult peste aşteptări. O parte din meritul acestei performanţe este datorată sistemului folosit pentru a forţa afişarea reclamelor şi pe dispozitivele care folosesc instrumente de blocare a acestora.

Facebook a anunţat în luna august că va schimba tehnologia folosită pentru servirea reclamelor, astfel ca acestea să treacă de filtrele extensiilor de tip Adblock. Pentru o perioadă, Facebook şi Adblock s-au blocat reciproc, cu victorii şi înfrângeri de ambele părţi, însă, în final, Facebook a avut câştig de cauză.

Lupta cu Adblock s-a dus mai ales pe sistemele desktop. Din veniturile de 7,01 miliarde de dolari, 84% vin din zona de mobile. Desktop-ul a generat totuşi 1,1 de miliarde de dolari în ultimul trimestru, în creştere de la 998 de milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut. În altă ordine de idei, roadele aduse de lupta cu Adblock trebuie căutate în această creştere.

David Wehner, CFO Facebook, a spus, referitor la acest subiect, că în ultimul trimestru creşterea pe desktop de la an la an a fost de 18%, față de 9%, cât s-a înregistrat în trimestrele anterioare, şi că o mare parte din această diferenţă este rezultatul luptei cu Adblock.

Un calcul aproximativ arată că rezultatele acestei lupte pot fi cuantificate ca jumătate din creşterea de pe desktop de 102 milioane de dolari. Altfel spus, Facebook a câştigat aproximativ 51 de milioane de dolari doar din reclamele afişate pe calculatoarele celor care foloseau Adblock.

Aproximativ 1,79 miliarde de oameni au folosit lunar serviciul Facebook în trimestrul al treilea, în creştere cu 16%, respectiv 2.443 milioane de persoane faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.