Home » Știri » Autostrada care va lega Moldova de Transilvania, în faza de studiu de fezabilitate

Autostrada care va lega Moldova de Transilvania, în faza de studiu de fezabilitate

Octavian Palade / 07.11.2016, 15:44
Autostrada care va lega Moldova de Transilvania, în faza de studiu de fezabilitate

CNAIR a inițiat procedurile pentru studiul de fezabilitate privind autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni.

Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, parte din autostrada Târgu Mureş – Ungheni (A8) se află în stadiul demarării studiului de fezabilitate, potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR), care a stabilit achiziţia publică a contractului de revizuire a studiului de fezabilitate şi elaborare a proiectului tehnic, scrie news.ro.

Conform proiectului CNAIR, autostrada A8, cu o lungime de 310 kilometri, va lega Moldova de Transilvania, traversând Carpaţii Orientali.

Sorin Buşe, ministrul Transporturilor, a declarat recent că licitaţia privind studiul de fezabilitate pe tronsonul Tîrgu Neamţ – Ungheni va fi finalizată până în 15 noiembrie.

La rândul său, CNAIR a anunţat că a trimis spre validare documentaţia către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP).

”CNAIR a demarat achiziţia publică a contractului „Revizuire Studiu de Fezabilitate si Elaborare Proiect Tehnic pentru Autostrada Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni”. Documentaţia de atribuire a fost transmisă la ANAP, care are un termen de 10 zile lucrătoare pentru verificarea acesteia”, se precizează în comunicat.

CNAIR a inițiat pe 30 septembrie achiziţia de contracte de proiectare pentru drumurile de mare viteză Ploieşti – Buzău, Buzău – Focşani şi Focşani – Bacău. Aceasta a fost retransmisă în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) pe data de 28 octombrie, iar în prezent, se află în curs de verificare de către ANAP.

Pe data de 3 octombrie, CNAIR a demarat achiziţia publică a contractului de elaborare a studiului de fezabilitate şi proiect tehnic pentru drumul expres care face legătura între autostrada Bucureşti-Borş (A3) şi aeroportul Henri Coandă. Aceasta a fost retransmisă în SEAP pe data de 3 noiembrie 2016, aflându-se în curs de verificare la ANAP.

Pe 12 octombrie 2016, CNAIR a inițiat achiziţia publică pentru studiul de fezabilitate şi proiect tehnic pentru drumul de mare viteză Bacău – Paşcani, retransmisă în SEAP pe data de 3 noiembrie.

”Toate aceste proiecte noi vor fi licitate pentru studiu de fezabilitate, proiect tehnic şi autorizaţie de construcţie, astfel încât proiectantul să aleagă o soluţie cât mai bună, fără să ţină cont de eventualele constrângeri din partea antreprenorului. Acest tip de constrângeri ar avea ca rezultat adoptarea unor soluţii tehnice ieftine”, se mai precizează în comunicatul CNAIR.