Home » Știri » Sistemul informatic al cardului de sănătate, indisponibil din nou

Sistemul informatic al cardului de sănătate, indisponibil din nou

Sebastian Rotaru / 30.01.2017, 14:37
Sistemul informatic al cardului de sănătate, indisponibil din nou

Sistemul informatic al cardului național de sănătate s-a blocat din nou, luni, din cauza unor probleme tehnice.

Serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se eliberează în regim off-line, potrivit Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, informează ZF.ro.

„Astăzi, 30.01.2017, începând cu ora 8:30, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este indisponibilă datorită unor probleme tehnice. Până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line”, potrivit unui comunicat de presă al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS).

Instituţia transmite că pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispoziţiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 361 – 364 din H.G. 206/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

„În acest sens, până la termenul de raportare a activităţii lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcţionarea PIAS, preşedintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menţionate”, potrivit CNAS.

PE data de 16 ianuarie 2017, sistemul informatic al CNAS a avut probleme din nou.

„Este vorba de sistemul informatic care este blocat, nu de cardul de sănătate, sistemul informatic care ne arată calitatea de asigurat. Dacă noi nu avem calitatea de asigurat, nu putem afla dacă persoana din faţa noastră este asigurată sau nu, nu ştim dacă putem să eliberăm orice fel de servicii medicale, pentru că dacă nu este asigurat riscă să ni se impute serviciile pe care le eliberăm. De la 9.30, 10 fără un sfert nu merge, nu este prima dată. Procedura legală este ca, în acest moment, Casa Naţională să dea un comunicat prin care să arate că nu merge sistemul informatic de la ora X şi să poată permite funcţionarea offline astfel încât să nu avem probleme cu validarea serviciilor noastre. Aşa că aşteptăm o reacţie din partea Casei Naţionale. Sistemul poate fi verificat de oricine dacă funcţionează sau nu pe site-ul Casei Naţionale,” a explicat Sandra Alexiu, vicepreşedintele Societăţii Naţionale de Medicină de Familie, pentru Digi24.