Home » Știri » Cât au cheltuit românii pe electrocasnice: Aspiratoarele și uscătoarele de rufe, la mare căutare

Cât au cheltuit românii pe electrocasnice: Aspiratoarele și uscătoarele de rufe, la mare căutare

Octavian Palade / 08.11.2016, 14:28
Cât au cheltuit românii pe electrocasnice: Aspiratoarele și uscătoarele de rufe, la mare căutare

Un studiu al unei companii de consultață arată cât au cheltuit românii, în primele nouă luni ale anului, pe bunuri de folosinţă îndelungată.

Cercetarea arată cât au cheltuit românii pe produse electronice și electrocasnice și este realizată de GfK Temax. Studiul publicat marți și preluat de news.ro arată că vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată din România au crescut cu 13,2% în primele nouă luni ale acestui an, până la 1,645 miliarde euro, faţă de primele trei trimestre ale anului trecut, după ce ritmul de creştere a încetinit în trimestrul al treilea la 9,5%, pe fondul scăderilor din sectoarele IT, foto şi imprimante.

În categoria bunurilor de folosinţă îndelungată intră produse precum aspiratoare, frigidere, maşini de spălat, televizoare, calculatoare, laptopuri, telefoane mobile, tablete, imprimante şi aparate foto.

Piaţa acestor bunuri a crescut în al treilea trimestru cu 9,5%, în comparație cu aceeaşi perioadă a anului trecut, după un avans de 15,5% în al doilea trimestru al acestui an.

Trei din cele şapte sectoare analizate – electronice, electrocasnice mari şi electrocasnice mici – au avut rate de creştere de două cifre în al treilea trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Avansul cel mai mare, de 25,4%, a fost înregistrat în al treilea trimestru de vânzările de electrocasnice mici, până la 41 milioane euro.

Cel mai important segment din această piaţă, reprezentat de aspiratoare, s-a redresat şi a înregistrat o creştere de 36%. Pe primele nouă luni, acest sector a înregistrat un avans de 23% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 115 milioane euro.

A doua creştere, la fel de importantă, a fost înregistrată de piaţa de electronice, de 23,7% în al treilea trimestru, până la 92 milioane euro.

Cât au cheltuit românii pe televizoare

Studiul mai arată și cât au cheltuit românii pe televizoare. Vânzările de aparate TV cu ecran plat au crescut cu peste 24% şi au o reprezentat 85% din vânzări. În perioada ianuarie-septembrie, avansul a fost de 22,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 261 milioane euro.

Pe al treilea loc se află piața electrocasnicelor mari, cu un avans de 22,9% în perioada iulie-septembrie şi o valoare de 157 milioane euro.

Uscătoarele de rufe au înregistrat cea mai mare creştere – 84%. Acest segment a avut cea mai mare creştere în primele nouă luni ale acestui an, 26,2%, până la valoarea de 384 milioane euro.

A patra creştere procentuală aparţine celei mai mari pieţe, cea a telecomunicaţiilor, cu un avans de 7,9% şi o valoare de 193 milioane euro în trimestrul al treilea.

Segmentul de phablet-uri (telefoane mobile cu o dimensiune apropiată de cea a tabletelor) a înregistrat o scădere de două cifre, dar vânzările de căşti cu microfon au crescut cu 30%.

În perioada ianuarie-septembrie, vânzările au crescut cu 18,8%, ajungând la la 550 milioane euro.

Vânzările de imprimante, multifuncţionale şi consumabile au scăzut cu 7% în trimestrul al treilea, până la 14 milioane euro.

Cel mai mic segment – reprezentat de aparatele și dispozitivele foto – a continuat scăderea, cu un minus de 10,4% în trimestrul al treilea, la 5 milioane euro. Piaţa a cunoscut o diminuare, după primele trei trimestre, cu 14,2%, până la 16 milioane euro.

Cea mai mare scădere a vânzărilor, 14,8%, a înregistrat-o segmentul IT, care a avut o valoare de 92 milioane de euro în trimestrul al treilea.

Piața IT a fost trasă în jos de scăderile înregistrate de trei dintre cele mai importante segmente – desktop-uri, calculatoare portabile şi tablete.

După primele nouă luni, piaţa a ajuns la o valoare de 275 milioane euro, cu 13% sub nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut.