Home » Știri » Ciocolata Toblerone, mai ușoară în Marea Britanie, după Brexit

Ciocolata Toblerone, mai ușoară în Marea Britanie, după Brexit

Octavian Palade / 08.11.2016, 15:23
Ciocolata Toblerone, mai ușoară în Marea Britanie, după Brexit

Brexit reduce greutatea ciocolatelor Toblerone. Compania producătoare dă vina pe costurile mari provocate de deprecierea lirei în urma ieșirii Marii Britanii din UE.

Brexit are urmări și asupra greutății ciocolatei. Compania Mondelez International a redus greutatea unora dintre ciocolatele Toblerone comercializate în Marea Britanie, motivând costuri mai mari provocate de deprecierea lirei sterline în urma Brexit, scrie Bloomberg, citat de news.ro.

Firma producătoare a modificat şi forma unora dintre batoanele de ciocolată, mărind distanţa dintre segmentele triunghiulare.

Mondelez International a făcut acest anunț pe pagina proprie de Facebook.

”Ca multe alte companii, înregistrăm costuri mai mari pentru multe dintre ingrediente. Suportăm aceste costuri cât mai mult posibil, dar, pentru a ne asigura că Toblerone rămâne pe rafturi, este accesibilă şi îşi păstrează forma triunghiulară, trebuie să reducem greutatea a două dintre ciocolatele comercializate în Marea Britanie”, au transmis reprezentanții multinaționalei.

Mondelez este ultima dintr-o serie de companii care se confruntă cu presiunea costurilor în Marea Britanie, ca rumare a votului de la referendumul din iunie pentru ieşirea din Uniunea Europeană. Brexit a dus la deprecierea lirei, scumpind importurile de materii prime.

Pe lângă lira sterlină mai slabă, producătorii de ciocolată au probleme şi din cauza preţurilor mari ale unor produse precum untul de cacao şi zahărul.

Preferând să nu crească preţurile, Mondelez a optat pentru reducerea mărimii produselor.

Cu toate că noua formă nu afectează toate variantele de Toblerone, unele batoane comercializate în Marea Britanie sunt în prezent cu aproape 10% mai mici, a declarat marţi un purtător de cuvânt, după ce ciocolatele redimensionate au ajuns pe rafturile magazinelor.

Și gigantul IT Apple a majorat la rândul său, luna trecută, preţurile unora dintre produsele sale comercializate în Marea Britanie, între care computerele Mac Pro, cu 20%, iar Microsoft a anunţat că va mări preţurile ofertelor de softuri pentru companii şi servicii cloud cu până la 22%.

Firma suedeză Electrolux a majorat preţurile produselor electrocasnice de pe piaţa britanică cu 10%.

Banca Angliei a avertizat populaţia, în septembrie, că retailerii îşi redimensionează produsele pentru a lăsa preţurile neschimbate.