Cum returnezi un produs cumpărat online și ce drepturi ai

Orice consumator are o serie de drepturi clar definite cu fiecare achiziție de produse online sau încheierii unui contract la distanță. Această operațiune este definită de ordonanța de urgență nr. 34/2014, scrie publicația de specialitate Playtech.ro.

O mare parte din informațiile care trebuie aduse în mod obligatoriu la cunoștința consumatorilor sunt deja cunoscute de aceștia, dacă au achiziționat cel puțin o dată un produs online (caracteristicile produsului, prețul, identitatea vânzătorului și datele acestuia de contact, modalități de livrare, metoda de plată).  Atenție că, dacă vânzătorul nu precizează clar termenul de livrare, acesta este de 30 de zile.

Alte informații, precum procedura de soluţionare a reclamaţiilor, dreptul de retragere cu formularul aferent sau menţiunile referitoare la existenţa unei garanţii legale privind conformitatea produselor, pot fi mai puțin cunoscute de cumpărătorii online.

În cazul unui litigiu cu vânzătorul, nu trebuie să faci dovada că aceste informații obligatorii n-au fost puse la dispoziție. Vânzătorul este cel are obligația de a dovedi judecătorului că a informat asupra tuturor acelor aspecte.

Este bine de știut că, dacă nu ești informati cu privire la eventualele costuri suplimentare aferente achiziției sau cu privire la costurile aferente returnării produselor, nu ai obligația să le achiți, acestea cad în sarcina vânzătorului.

Nu ai obligația de a achita prețul unui produs dacă achiziția s-a realizat prin activarea unui buton sau funcții similare și acestea conțin o formulare ambiguă, care nu indică în mod clar obligația de a plăti.

Citește articolul integral, aici.

Comments are closed.