Home » Știri » Inteligența artificială ar putea sta la baza opririi procesului de îmbătrânire

Inteligența artificială ar putea sta la baza opririi procesului de îmbătrânire

George Stanciu / 07.12.2016, 13:51
Inteligența artificială ar putea sta la baza opririi procesului de îmbătrânire

Inteligența artificială este folosită pentru o nouă cercetare care identifică substanțele ce pot prelungi viața unei persoane.

GeroScope este inteligența artificială ce lucrează la simulări ce folosesc sute de compuși, reușind să descopere geroprotectorii, substanțele necesare pentru o viață prelungită. Unealta poate să analizeze schimbările petrecute în celulele unor persoane tinere și ale unora în vârstă, reușind să compare rezultatele, dar și să descopere medicamente care să oprească procesul de îmbătrânire, conform dailymail.co.uk.

Proiectul este condus de către o echipă de cercetători de la Institutul de Fizică și Tehnologie din Moscova, ce lucrează alături de Insilico Medicine Inc. Aceștia afirmă că modelele pe calculator pot ajuta la reducerea masivă a timpului necesar pentru crearea unor medicamente care să combată îmbătrinrea.

Datele transcriptomice preluate din DNA și transcrise în RNA folosite în studiu au fost prelevate de la donatori cu vârste cuprinse între 15 și 30 de ani, dar și cu vârste de peste 60 de ani. Acestea au fost folosite pentru modelele de pe calculator, pe care inteligența artificială le-a rulat, identificând procesele asociate cu îmbătrânirea.

10 substanțe au fost alese pentru studiu mai amănunțit, deoarece aveau un potențial ridicat pentru oprirea procesului de îmbătrânire, iar acestea au fost folosite în experimente cu celule stem, cu rezultate diverse. Substanța Myricetin a dovedit efect mediu de rejuvenare, iar EGCG a arătat un efect puternic în această direcție. Substanța PD-98O59 are, însă, cel mai puternic efect de rejuvenare, prelungind supraviețuirea pe termen scurt și lung a celulelor.

Conform cercetătorilor, anumite substanțe identificate sunt deja prezente în suplimente dietetice. În viitor, echipele vor să determine efectele unor asemenea compuși, dar și să descopere care sunt combinațiile ideale care să sporească beneficiile, dar care să țină riscurile la un prag minim.