Home » Știri » Mai puține zile de muncă, același salariu. 200 de companii britanice aleg săptămâna scurtă

Mai puține zile de muncă, același salariu. 200 de companii britanice aleg săptămâna scurtă

Redactia Redactia / 28.01.2025, 12:10
Mai puține zile de muncă, același salariu. 200 de companii britanice aleg săptămâna scurtă

De la agenții de marketing la companii de IT la consultanță: peste 200 de companii britanice au adoptat deja definitiv săptămâna de lucru de patru zile, cu salariu egal, o alegere care implică în total peste 5.000 de angajați.

Anacronică și care nu mai răspunde nevoilor actuale de muncă, săptămâna de lucru de cinci zile – subliniază Joe Ryle, directorul campaniei 4 Day Week Foundation – „a fost inventată acum 100 de ani și este acum inadecvată”.

Săptămâna de patru zile fără pierderi de salariu este benefică atât pentru lucrători, cât și pentru angajatori. Cu 50% mai mult timp liber, săptămâna de patru zile oferă oamenilor libertatea de a trăi o viață mai fericită și mai împlinită”.

Potrivit celui mai recent raport al Fundației 4 Day Week, cele mai reprezentate companii sunt organizațiile non-profit, de marketing și tehnologie.

Beneficiază 1,5 milioane de angajați

Companiile cu cei mai mulți membri sunt în sectoarele Arte creative și design (18), Inginerie și producție (12), Recrutare și Resurse Umane (12), Divertisment (9), Contabilitate, Banca și Finanțe (8) și Imobiliare Dezvoltare, Meșteșuguri și Construcții (6). Firmele din Londra au reprezentat 59 din cele 200 de companii participante, urmate de 27 de firme din sud-estul Angliei, 25 din Scoția, 24 din sud-vest și 15 din nord-vest.

Un sondaj realizat vara trecută a constatat că aproximativ 6% dintre lucrătorii cu normă întreagă din Marea Britanie lucrează deja patru zile pe săptămână, sugerând că până la 1,5 milioane de angajați ar putea beneficia de această nouă abordare a muncii.

Potrivit unui sondaj realizat de Survation, 58% din public consideră că weekendul de trei zile va fi „modul normal de lucru” până în 2030, în timp ce doar 22% cred că acest lucru nu va fi cazul.

La South Cambridgeshire District Council, prima autoritate locală din Marea Britanie care a testat o săptămână de patru zile, peste 600 de angajați lucrează timp de patru zile. Dar „schimbarea culturală” nu este lipsită de controverse, conservatorii britanici avertizează că va avea un impact negativ asupra afacerilor și va afecta creșterea economică.

Kevin Hollinrake, secretarul de stat din umbră pentru comunități și administrația locală, a declarat la sfârșitul anului trecut că o trecere pe scară largă la o săptămână de patru zile ar face mai scumpă desfășurarea afacerilor în Marea Britanie.

Conform legislației actuale, lucrătorii au dreptul de a solicita munca flexibilă, dar angajatorii nu sunt obligați legal să o accepte. Guvernul Marii Britanii a reiterat deja că „nu are niciun plan” de a forța companiile să accepte o săptămână de lucru de patru zile.

78% dintre tineri preferă să schimbe modelele tradiționale de muncă

Un studiu realizat de Spark Market Research a constatat că lucrătorii mai tineri sunt cei mai opuși modelelor de muncă tradiționale. Aproximativ 78% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani din Marea Britanie cred că săptămâna de lucru de patru zile va deveni larg răspândită în cinci ani, în timp ce 65% au spus că nu doresc să vadă o revenire la munca în persoană cu normă întreagă.

Lynsey Carolan, director general al Spark Market Research, explică: „Cercetarea noastră arată în mod clar dorința de a schimba modelele tradiționale de lucru. Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani, forța de muncă de bază a următorilor 50 de ani, arată clar că nu au intenția de a reveni la modele de muncă de modă veche atunci când sunt disponibile alte opțiuni.

De asemenea, ei consideră că sănătatea mintală și îmbunătățirea bunăstării sunt prioritățile lor principale, așa că săptămâna de patru zile este un beneficiu cu adevărat semnificativ și un factor cheie în calitatea lor generală a vieții”.

Principalele motive pentru care organizațiile au implementat sau iau în considerare introducerea săptămânii scurte sunt:

@ Îmbunătățirea echilibrului dintre muncă și viață personală (pentru 91% dintre companii)
@ Dorința de a crește satisfacția și implicarea în muncă (89%)
@ Capacitatea de a fi mai atractiv pe piața muncii (56%)
@ Îmbunătățirea productivității nu se numără printre principalele motivații declarate.

Lista completă a companiilor care s-au înscris la săptămâna de lucru de patru zile în Marea Britanie

  • 3D Issue
  • 448 Studio
  • 5 Squirrels Ltd
  • 64 Million Artists
  • 92 Minutes
  • AKA Case Management
  • AWO
  • Accurise Ltd
  • Acuity Solutions
  • Advantage Business Partnerships
  • Advice Cloud
  • Advice Direct Scotland
  • Agricultural Recruitment Specialists
  • Alliance Publishing Trust
  • Amity Community Action CIC
  • Andy Matthews Studio
  • Arts Marketing Association
  • Ascendancy
  • Atlas Translations
  • Atom Bank
  • Autonomy
  • Awin
  • BJP Consulting Group LTd
  • Baker Consultants
  • Barefoot Architects
  • Barking and Dagenham Giving
  • Bedrock Learning
  • BiBO
  • Big Potato Games
  • Bimble Solar
  • Blink
  • Bookishly
  • BrandPipe
  • Brett Nicholls Associates
  • British Society for Rheumatology
  • Brook
  • Butcher Bayley Architects
  • CMG Technologies
  • Camlas
  • Causeway Irish Housing Association
  • Centre for Local Economic Strategies
  • Centre for Thriving Places Ltd
  • Charity Bank
  • Citizens Advice Gateshead
  • City to Sea
  • Civo
  • Coltech Global
  • Common Knowledge
  • Cooked Illustrations
  • Counting King Limited
  • Crystallised
  • DataLase
  • DigiLab
  • Digital Guerrilla Consultancy
  • ESG Gaming
  • Earth Science Partnership
  • Elektra Lighting
  • Element Four
  • Elliott & Company Consulting Engineers
  • Escape the City
  • Esteem Training
  • Evolved
  • FLOCC
  • FMC Talent
  • Formedix
  • Fortem People
  • Forward Carers
  • Forward Space
  • Four Day Week Ltd
  • Furness Insurance Services
  • Future Economy Scotland
  • Geeks For Social Change
  • Giant Digital
  • Girling Jones Ltd
  • Global Partners Digital
  • Good Ancestor Movement
  • Gracefruit
  • Greenpost
  • Gungho Marketing
  • Happy
  • HearFocus
  • Hello Heat Pumps
  • Hello Starling
  • Highfield Professional Solutions
  • Hutch Games Ltd
  • Independent Food Aid Network
  • Infigo
  • Intercultural Youth Scotland
  • Interlink
  • JMK Solicitors
  • Jerba Campavans
  • Kairos Women+
  • Kinfolk Network CIC
  • LEaF Translations
  • LIT Communication
  • LUX – The Food & Drink Agency
  • Legacy Events
  • Lemongrass Marketing LTD
  • Literal Humans
  • LoveGunn
  • MATS Consultancy
  • MRL
  • Maggie Chapman MSP
  • Marketing Signals
  • Melville Housing Association
  • Middle Child Theatre
  • Middleton Co-operating
  • Mox
  • Muckle Media
  • Mutual
  • MycoPunks
  • NEON
  • Native Ecology
  • Neonhive
  • New Vision Digital Marketing
  • Noteworthy Support Limited
  • Opportunity Green
  • Oriel Square
  • Original Consultants Ltd
  • Ormiston Wire Ltd
  • PR Dispatch
  • PTHR
  • Pale Fox Escorts
  • Paul David Smith Photography
  • Paul Morgan & Associates Wealth
  • Peak PEO
  • Pollard Media Ltd
  • Pool
  • Portcullis Legals
  • Poteris
  • Pressure Drop
  • Principles Agency
  • Punch Creative
  • PureFluent
  • Quality of Life Foundation
  • Queercircle
  • Reboot
  • Red Giraffe
  • Resilience Brokers
  • Reward Agency
  • Richard John Andrews Ltd
  • SEOMG!
  • SQS
  • STC Expeditions
  • STOP AIDS
  • Safer Fostering
  • Schuco
  • Scotland’s International Development Alliance
  • Scottish Community Safety Network
  • Scottish Greens
  • Secure Digital Exchange Limited
  • Sensat
  • Shout Loud Social
  • Sidequest Ltd
  • Sinister Fish Games
  • Social Enterprise Direct
  • Social for Good
  • Softer Success
  • Sounds Like These
  • Split Banana
  • Stagecast
  • StreamGO
  • Synergy Vision
  • T-Cup Studios
  • TBL Services LTD
  • Tailored Thinking
  • Talewind
  • Target Composites Ltd
  • Target Publishing
  • Team Custard Kraken
  • Technoevent
  • The Agile Communications Agency
  • The Beacon
  • The Circle
  • The UPAC Group
  • The Young Women’s Movement
  • Think Productive
  • This Is Beyond
  • Thryve
  • Time Appointments
  • Tribera
  • Trigger
  • Tyler Grange Group Ltd
  • Uniqodo
  • Vault City Brewing
  • Venture Stream
  • Vetro Recruitment
  • Villainous Games Studio
  • Waterwise
  • We Are Purposeful
  • Wellbeing Economy Alliance
  • Whering
  • Whyfield
  • Women’s Budget Group
  • Woven Ink Studio Limited
  • Xaso
  • Ynni Sir Gar
  • You HR Consultancy
  • Zetteler
  • Zync Digital

Informatii

Adresa : București, Str. Gramont 38

Email : redactiei@stiridinlume.ro

Publicitate NEXT LEVEL EVENTS

E-mail: lucian.morteanu@nextlevelevents.ro

Telefon 0726 363 128