Home » Știri » Ministrul Educației: Există o mare rezistenţă la schimbări din partea profesorilor

Ministrul Educației: Există o mare rezistenţă la schimbări din partea profesorilor

Octavian Palade / 31.10.2016, 16:30
Ministrul Educației: Există o mare rezistenţă la schimbări din partea profesorilor

Ministrul Educației, Mircea Dumitru, a declarat luni, la Cluj, că inovarea în educaţie este o temă foarte controversată din cauza rezistenţei la schimbări din partea profesorilor.

Ministrul Educației, Mircea Dumitru, a menționat că inovarea în educaţie este ”nu numai urgentă, ci şi cheia unei dezvoltări durabile a economiei şi a societăţii”, scrie news.ro.

După părerea ministrului, aceasta este o temă foarte controversată, el amintind că ”există o mare rezistenţă la schimbări din partea profesorilor”.

Prezent la inaugurarea Institutului de Cercetări Horticole Avansate al Transilvaniei (ICHAT) de la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV), Mircea Dumitru a afirmat că, ”sub influenţa opiniilor politicienilor, educaţia este percepută ca fiind unul dintre cele mai conservatoare sisteme sociale”.

”Inovarea în educaţie este nu numai urgentă, ci şi cheia unei dezvoltări durabile a economiei şi a societăţii. Inovarea în educaţie este o temă foarte disputată şi controversată. Adresaţi-vă politicienilor sau ziariştilor şi veţi afla că sistemele de educaţie sunt socotite foarte reticente la inovare şi că există o mare rezistenţă la schimbări din partea profesorilor. Sub influenţa opiniilor politicienilor, educaţia este percepută ca fiind unul dintre cele mai conservatoare sisteme sociale. Dar pentru echilibrarea ideilor, adresaţi-vă profesorilor şi veţi afla că sunt schimbări introduse fără ca aceastea să fie pregătite printr-o consultare serioasă. Nu de puţine ori, astfel de schimbări au fost introduse şi la noi fără vreo evaluare. Controversele aceastea nu trebuie să ne atragă atenţia de la fapte”, a declarat Mircea Dumitru.

Ministrul Educației a subliniat că ”sistemele educaţionale trec printr-o serioasă criză şi trebuie să facă faţă unor riscuri severe”, adăugând că fără o abordare realistă a problemelor, educaţia şi progresul economic vor fi periclitate pe termen lung.

Mircea Dumitru a mai afirmat că una dintre marile probleme cu care sistemele educaţionale se confruntă la nivel global ţine de demonstrarea eficienţei în raport cu investiţiile realizate.

”Problema cu care se confruntă educaţia este una de productivitate şi eficienţă, iar eficienţa se referă la echilibrul între resursele investite şi rezultatele obţinute. În utlimele decenii, din ce în ce mai multe resurse au fost alocate educaţiei din toată lumea, cheltuilelie per elev au crescut, dar datele nu arată rezultate”, a încheiat ministrul Educației.

Mircea Dumitru s-a aflat la Cluj-Napoca, unde a fost prezent la deschiderea Institutului de Cercetări Horticole Avansate al Transilvaniei (ICHAT) de la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV), unde au fost investite peste 62 de milioane de lei. La eveniment a participat şi premierul Dacian Cioloş.