Home » Știri » România cumpără peste 4.000 de ambulanțe cu aproape 300 milioane euro

România cumpără peste 4.000 de ambulanțe cu aproape 300 milioane euro

Octavian Palade / 09.11.2016, 16:55
România cumpără peste 4.000 de ambulanțe cu aproape 300 milioane euro

IGSU vrea să organizeze o licitație de cumpărare a 4.200 de ambulanțe, suma totală de plată fiind estimată la 282,4 milioane de euro, fără TVA, pe următorii patru ani.

Peste 4.000 de ambulanțe vrea să achiziționeze Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), care pregăteşte, pentru această lună, o licitaţie de cumpărare, contractul fiind estimat la 282,4 milioane de euro, fără TVA, pe următorii patru ani, conform profit.ro, citat de news.ro.

“Achiziţia se va desfăşura prin procedură de licitaţie deschisă online, cu faza finală licitaţie electronică, în vederea încheierii de acorduri – cadru cu maxim 5 (cinci) operatori economici, cu preţ fix în euro, fără reluarea competiţiei la încheierea contractelor subsecvente. Contractele subsecvente se vor încheia în lei la cursul BNR din ziua anterioară încheierii contractului”, se arată în documentele IGSU.

Din totalul vehiculelor achiziționate, un număr de 1.740 vor avea tracţiune 4X4, iar 1.140 – 4X2.

IGSU a fost înfiinţat în decembrie 2004 prin fuziunea dintre Inspectoratul General al Corpului Pompierilor Militari şi Comandamentul Protecţiei Civile, instituţii aflate la acea vreme sub coordonarea Ministerului de Interne. Inspectoratul general şi structurile judeţene au în componenţă 43 de centre operaţionale şi 280 subunităţi operative, cu peste 3.500 mijloace tehnice de intervenţie. IGSU coordonează acţiunile instituţiilor implicate în managementul situaţiilor de urgenţă, asigurând şi funcţia de punct naţional de contact în relaţia cu organizaţiile internaţionale guvernamentale şi neguvernamentale cu responsabilităţi în domeniu.

În calitate de integrator al Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență, creat în 2004, IGSU coordonează acțiunile instituțiilor implicate în managementul situațiilor de urgență, asigurând și funcția de punct național de contact în relația cu organizațiile internaționale guvernamentale și neguvernamentale cu responsabilități în domeniu.

Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență a fost creat premergător aderării României la Uniunea Europeană și reprezintă o rețea de comunicare permanentă între autoritățile administrației publice și structurile abilitate în managementul situațiilor de urgență, constituite pe niveluri și domenii de competență, și care dispun de infrastructura și resursele necesare pentru reducerea pierderilor de vieți omenești și intervenția la diferitele tipuri de situații de urgență.