Home » Știri » Centrul Municipal Integrat pentru Situații de Urgență, gata până la sfârşitul anului

Centrul Municipal Integrat pentru Situații de Urgență, gata până la sfârşitul anului

Octavian Palade / 28.10.2016, 17:01
Centrul Municipal Integrat pentru Situații de Urgență, gata până la sfârşitul anului

Centrul Municipal Integrat pentru Situații de Urgență va fi funcţional până la sfârşitul anului. Noul organism va avea rolul de a reduce timpul de reacţie pentru cazurile de urgenţă.

Centrul Municipal Integrat pentru Situații de Urgență va începe să-și desfășoare activitatea în până la finele anului 2016, promite primarul general al Capitalei, citat de news.ro.

„Până la sfârşitul anului, acest centru municipal integrat de management al situaţiilor de urgenţă va fi funcţional. În perioada următoare, instituţiile componente îşi vor face o analiză şi un desfăşurător al mutatului efectiv. Ultima, cea a dispeceratelor, va fi într-un weekend, într-o sâmbătă seară spre duminică, pentru a nu afecta activitatea instituţiilor”, a declarat primarul general Gabriela Firea, citat de news.ro.

Potrivit spuselor edilului Capitalei, principalul scop al noului centru de management integrat al situaţiilor de urgenţă este reducea timpul de reacţie în caz de urgenţă.

„Scopul principal al acestui centru de management integrat al situaţiilor de urgenţă este ca oamenii care au responsabilităţi în acest domeniu să lucreze împreună, să comunice, să vizualizeze pe video wall toate resursele care există la un moment dat şi să diminuăm, în acest fel, timpul de reacţie”, a mai precizat primarul general.

Gabriela Firea a ținut să menționeze că la noua instituţie s-a lucrat trei ani şi că au fost investite aproximativ 40 de milioane de euro din bugetul Primăriei Capitalei, atât pentru construcţie, cât şi pentru materialele din dotare, urmând ca din acelaşi buget să fie plătite şi utilităţile.

Centrul Integrat pentru Situații de Urgență, investiție de 40 de milioane de euro

„Era necesar un astfel de obiectiv pentru Capitala ţării, suntem de mult în întârziere, s-a lucrat trei ani. Sunt bani din bugetul bucureştenilor, sunt aproape 40 de milioane de euro care au intrat pentru a construi această clădire şi ca ea să fie dotată. De asemenea, tot din bugetul Primăriei Capitalei se vor plăti în continuare şi utilităţile”, a dat asigurări primarul Capitalei.

Secretarul de stat din Ministerul de Interne Raed Arafat a afirmat că formarea personalului va fi plătită din fonduri europene, iar pentru personalul de la dispecerat există un proiect cu Ministerul Sănătăţii şi Ministerul de Interne din Finlanda, cu instructori specializaţi pe dispecerizare integrată.

„Pentru formarea personalului, la nivelul ISU, există fonduri europene alocate. Acum, de exemplu, se lucrează pe trei poligoane de pregătire, la Constanţa, pentru scafandri, la Boldeşti, unde pregătim subofiţerii pompieri, iar pe partea de dispecerizare există un proiect pe care îl avem împreună cu Ministerul Sănătăţii, care implică Ministerul de Interne din Finlanda şi în care dorim să vină instructori de acolo, pentru că au o şcoală chiar pentru dispecerizare integrată. Am discutat cu ei, au fost deja la noi, urmează, sper, ca, începând de anul viitor să avem o formă de pregătire a formatorilor pe dispecerizare integrată şi, încet-încet să începem să-i pregătim”, a declarat Raed Arafat.

Instituţiile care vor fi incluse în Sistemul de Management al Situaţiilor de Urgenţă la nivelul Municipiului Bucureşti sunt Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Bucureşti, Direcţii Generale din cadrul Primăriei Capitalei, Direcţia Generală a Jandarmeriei, Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, prin operatori care susţin activităţile de rutină şi de urgenţă.

Din acest Centru vor mai face parte şi instituţii şi agenţi economici, Enel, Distrigaz, Apa Nova, Metrorex, RADET, servicii voluntare, servicii private pentru situaţii de urgenţă, precum şi echipaje mobile.