Home » Știri » Știri economice » Tren pentru aeroportul Otopeni: Când va fi gata calea ferată

Tren pentru aeroportul Otopeni: Când va fi gata calea ferată

Ionel Palade / 18.10.2016, 13:54
Tren pentru aeroportul Otopeni: Când va fi gata calea ferată

Se lucrează la o linie ferată pentru aeroportul Otopeni. CFR SA va construi din fonduri proprii linia de 2,3 kilometri de cale ferată dintre localitatea Odăile, din vecinătatea Bucureştiului, şi aeroportul Henri Coandă.

Conform news.ro, care îl citează pe ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, costul unei linii de tren pentru aeroportul Otopeni urmează a se ridica la 88,88 milioane euro, cu TVA.

De altfel, modelul nu este nou şi este preluat de CFR SA de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR), care a deschis recent pentru circulaţie lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, proiect realizat în totalitate în regie proprie. Cătălin Homor, directorul CNAIR, a dat asigurări că va creşte numărul proiectelor de acest fel şi că iniţiativa unui tren pentru aeroportul Otopeni nu va fi singura de acest gen.

Pe acelaşi model, CFR SA are în plan construirea liniei de cale ferată exclusiv din fonduri proprii. Proiectul urmează să fie finanţat şi din bani europeni în proporţie de 75%.

După finalizarea liniei pentru aeroportul Otopeni, din 2018 bucureştenii ar trebui să parcurgă drumul dintre Gara de Nord şi aeroportul Henri Coandă în doar 18 minute, preţul biletului de tren pentru aeroportul Otopeni fiind estimat la 3,9 lei. De asemenea, calea ferată existentă va fi reabilitată şi electrificată.

La începutul lunii, ministrul Transporturilor anunţase intenţia de a construi o linie de tren uşor, aceasta fiind în plan să fie finalizată mai repede decât magistrala 6 de metrou, care ar trebui să fie dată în folosinţă în 2021.

Linia de cale ferată pentru aeroportul Otopeni pentru va fi terminată mai repede pentru că se află în prelungirea tronsonului de 16,9 kilometri dintre Bucureşti şi Odăile. Aceasta va trece pe sub Drumul Naţional 1 (DN1), iar capătul va fi la 150 metri de aeroport, călătorii urmând să parcurgă restul distanţei pe un trotuar rulant.

În luna decembrie va fi revizuit studiul de fezabilitate, urmând ca în 2017 să fie obţinute avizele necesare şi să se treacă la exproprieri, toată procedura având ca finalitate luna iulie a anului viitor.

Sursa foto: Wikipedia