eMAG: câte sute de mii de produse vor fi în ofertă de BLACK FRIDAY

Black Friday la eMAG va fi pe 17 noiembrie. Magazinul a anunțat că va avea sute de mii de produse. Acum e momentul unor anunțuri suplimentare., scriu cei de la Playtech.

Black Friday sau Vinerea neagraă a ajuns la a șaptea ediție și, față de 2012, 79% din români știu de evenimentul. În urmă cu cinci ani doar 27% știau, a explicat eMAG în conferința de presă susținută cu ocazia Black Friday 2017. Mai mult, în 2017, 44% din români vor sa cumpere ceva de Black Friday. În 2012, doar 16% susțineau că urmăresc asta. Pentru ediția din acest an, eMAG a declarat că numeroase produse vor fi la prețuri de Black Friday, de la televizoare, telefoane, laptopuri, fashion și articole sportive, până la electrocasnice, accesorii pentru casă și grădină, produse de îngrijire personală, mobilă, jucării și anvelope.

Black Friday de anul acesta vine la eMAG cu o ofertă de aproximativ două milioane de produse, propriile produse și de la circa 4.000 de reselleri din Marketplace. În 2016, magazinul a vândut 1,1 milioane de produse. Asta de la 80.000 de produse vândute de Black Friday în 2011, când a început evenimentul. Mai mult, eMAG a investit 10 milioane de euro (în șase luni) în optimizarea proceselor din depozit și are la dispoziție un spațiu de 125.000 de metri pătrați pentru fluxul necesar de Black Friday. Nu în ultimul rând, în 2016 a vândut de 301 milioane de lei.

Pentru Black Friday , eMAG a declarat la conferința de presă că a negociat 10 luni pentru reducerile care vor fi listate pe 17 noiembrie. Reducerile totale negociate ajung la circa 40 de milioane de euro. Depozitul pregătit pentru Black Friday are o suprafață de 125.000 metri pătrați, cam cât 25 de terenuri de fotbal. Printre parteneri, eMAG a numit Huawei, Lenovo, Apple, Philips, Asus, dar și Lego și P&G.

Black Friday: scurt istoric

Ce e aia B;ack Friday? Ca sa ne intelegem vorbim de a patra Vineri din luna Noiembrie, in cazul de fata 23.11.2012, adica peste fix 4 zile. Nu vom insista prea mult pe analiza istorica a fenomenului/sarbatorii pentru ca in nici un caz asta nu o sa ajute la obtinerea unei oferte mai bune in vreun magazin.

Foarte pe scurt americanii identifica asa zisa sarbatoare (nu este una oficiala), drept ziua imediat urmatoare Thanksgiving Day. Tot ei considera aceasta zi de Vineri inceputul sezonului de cumparaturi specifice sarbatorilor de iarna. Numele se pare ca isi are originile in Philadelphia anilor 60 cand oamenii au denumit Vinerea Neagra drept ziua de dupa Sarbatoarea Recunostintei marcata de o aglomeratie infernala atat pe strazi, cat mai ales in trafic.

Cum s-a ajuns de acolo la ce se intampla in ziua de azi cand toata lumea se inghesuie disperata in magazine pentru a prinde reducerile? O explicatie plauzibila ar fi faptul ca majoritatea americanilor erau liberi a doua zi dupa marea sarbatoare a Recunostintei si cum in tarile dezvoltate shoppingul este un fel de sport national, retailerii au speculat minunat potentialul acestei zile cu mireasma de curcan.

Comments are closed.