Home » Știri » Știri sociale » În cât timp se eliberează pașaportul la urgență: acte și taxe necesare pentru eliberare

În cât timp se eliberează pașaportul la urgență: acte și taxe necesare pentru eliberare

Sebastian Rotaru / 20.02.2017, 14:01
În cât timp se eliberează pașaportul la urgență: acte și taxe necesare pentru eliberare

Eliberarea pașaportului în regim de urgență se face prin niște proceduri standard, foarte rapide, care necesită drumuri la Trezorerie și la Serviciul public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple.

Pașaportul de urgență este un act de identitate valabil un an de zile și costă 258 de lei, dar doar dacă actele pentru eliberarea acestuia sunt depuse în țară. Paşaportul se ridică de la Serviciul public comunitar sau, după caz, de la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate unde a fost depusă cererea, de titular sau de persoana care a formulat cererea ori de persoana împuternicită de aceştia printr-o procură specială autentificată.

În cât timp se face eliberarea pașaportului în regim de urgență și unde se plătesc taxele

Taxele pentru eliberarea pașaportului în regim de urgență se achită șa CEC Bank sau la Trezorerie, iar după depunerea actelor, în funcție de oră, pașaportul este eliberat în maxim două ore.

Pentru a beneficia de eliberarea pașaportului în regim de urgență, aveţi nevoie de buletin şi de chitanţele cu care să dovediţi că aţi achitat taxele, dar şi de paşaportul anterior, în original, după caz. Pentru persoanele din provincie care solicită eliberarea unui pașaport în regim de urgență, este necesară completarea unor acte prin care se explică de ce solicitantul nu a cerut eliberarea actului în reședința de județ.

Eliberarea pașaportului în regim de urgență se face în trei zile lucrătoare, în următoarele situații 

pentru persoanele care nu dispun de timpul necesar pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic;

în cazul în care titularul declară în scris că urmează să călătorească în state în care există stare de beligeranţă ori conflict diplomatic şi are aplicată în paşaportul simplu sau în paşaportul simplu electronic o ştampilă ori o viză eliberată de statul cu care ţara în care călătoreşte se află în conflict;

când titularul deţine paşaport simplu sau paşaport simplu electronic care conţine vize valabile, dar filele au fost epuizate;

când titularul a depus paşaportul simplu sau paşaportul simplu electronic pentru obţinerea unor vize şi trebuie să călătorească urgent în străinătate;

când minorul urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii, concursuri oficiale, pentru a urma un tratament medical fără de care viaţa îi este pusă în pericol şi nu există timpul necesar pt.obţinerea acordului celuilalt părinte.

După eliminarea celor 102 taxe nefiscale, începând cu data de 1 februarie 2017, cetăţenii români din străinătate vor beneficia gratuit de  serviciile consulare în materie de întocmire a actelor de stare civilă, a actelor notariale (autentificări, legalizări, certificări), eliberare a titlurilor de călătorie, acordare/redobândire a cetăţeniei române, procurare de acte judiciare şi extrajudiciare, verificare a valabilităţii permiselor de conducere, precum şi a altor servicii consulare, spune un comunicat MAE, potrivit Agerpres.