Home » Știri » Știri sociale » Încetarea contractului de telefonie mobilă. În ce condiții pot cere utilizatorii acest lucru

Încetarea contractului de telefonie mobilă. În ce condiții pot cere utilizatorii acest lucru

Voicu Costin / 12.12.2021, 19:08
Încetarea contractului de telefonie mobilă. În ce condiții pot cere utilizatorii acest lucru

Nemulțumiți de serviciile oferite de providerii de telefonie mobilă, unii dintre abonați vor să renunțe la contract cât mai repede cu putință. Lipsa semnalului, costul prea mare al facturii sau beneficiile avute ca și client al companiilor de telefonie mobilă, sunt câteva dintre motivele pentru care oamenii vor să își sisteze abonamentele mai repede decât intervalul prevăzut în contract.

Ce trebuie să știi atunci când dorești încetarea unui contract de telefonie

Nemulțumiți de serviciile oferite de operatorii de telefonie mobilă din România, precum facturile umflate, lipsa semnalului în anumite zone de interes (locul de muncă, casă, locurile de vacanță) sau beneficierea de gratuități sau reduceri masive la achiziționarea unor produse noi ( telefoane, accesorii, Tv-uri, laptopuri etc.) îi poate îndeamna pe unii să renunțe la serviciile curente mai repede decât este stipulat în contract.

Pentru ca acest lucru să fie realizabil, utilizatorii sunt sfătuiți să verifice dacă a expirat perioada contractuală inițială, caz în care nu vor fi aplicate penalități pentru rezilierea contractului. ANCOM a precizat într-un comunicat ce penalități se aplică dacă solicită încetarea contractului înainte de expirarea perioadei inițiale și modalitățile în care pot depune o cerere de încetare a contractului.

„Atunci când doresc încetarea contractului de servicii de telefonie, utilizatorii sunt sfătuiți să verifice dacă a expirat perioada contractuală inițială, caz în care nu sunt percepute penalități pentru rezilierea contractului, ce penalități se aplică dacă solicită încetarea contractului înainte de expirarea perioadei inițiale și termenul și modalitățile în care pot depune o cerere de încetare a contractului, precum și termenul în care este operată efectiv încetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la dată depunerii cererii de către utilizator)”, se arată în precizările postate pe site-ul InfoCentru, creat de ANCOM.

Toate aceste informații trebuie să se regăsească în contractual stipulat de furnizorul de servicii mobile sau să fie semnate de români la începerea utilizării serviciilor. Unele companii oferă posibilitatea ca solicitarea de încetare a contractului să fie realizată și telefonic, dar este mai sigur dacă cererea este solicitată  la un punct de lucru sau magazin al furnizorului.

Mulți dintre români preferă să schimbe furnizorii de telefonie mobilă între ei. Posibilitatea pentru acest lucru se va declara direct unui angajat al magazinului unde doriți să faceți încetarea abonamentului. Serviciile pre-plătite sunt și ele posibil de ales, utilizatorii dorind să-și păstreze numărul de telefon.

Trecerea de la abonament la cartela pre-plătită

Atunci când clienții cer trecerea de la abonament la cartela pre-plătită, în cadrul aceluiași furnizor de telefonie, trebuie să aibă în vedere că acest aspect ține de politica fiecăruia în parte. Prin urmare, este la latitudinea operatorilor de telefonie dacă acceptă și în ce condiții astfel de solicitări din partea abonaților, această situație nefiind reglementată de legislația din domeniul comunicațiilor electronice.

În acest caz utilizatorii de telefonie fixă sau mobilă trebuie să aibă în vedere că cererea de portare reprezintă, în același timp, o cerere de încetare a contractului pe care aceștia îl au și nu vor fi scutiți de plata eventualelor taxe de reziliere a contractului semnat.

ANCOM poate sancționa furnizorii dacă nu au prevăzut în contract sau pe pagina lor de internet informații legate de încetarea contractelor.