Home » Știri » Telescopul Kepler ar putea detecta sateliți extrasolari

Telescopul Kepler ar putea detecta sateliți extrasolari

Sebastian Rotaru / 16.02.2017, 10:33
Telescopul Kepler ar putea detecta sateliți extrasolari

Telescopul Kepler, care vânează planete, este pe cale să descopere ceva ce nu am mai văzut până acum: o Lună care orbitează o planetă extrasolară, cunoscută ca exolună.

Într-un document publicat în Monthly Notices of the Royal Astronomical Society este estimată că o colziune planetară ar putea crea sateliți masivi în jurul exoplanetelor, iar tehnologia care să le descopere există deja, scrie iflscience.com.

Cercetătorii, cu ajutorul acestui telescop Kepler, au subliniat faptul că un impact puternic asupra unei mega-planete (de două sau șapte ori cât masa Pământului nostru), ar putea crea o Lună stabilă, de dimensiunea planetei Marte.

„Rezultatele noastre sunt primele care demonstrează că masa sateliților se poate forma printr-un set variat de condiții de impact posibile, în cadrul sistemului exoplanetar. Cel mai important este faptul că am demonstrat cum este posibil să se formeze exolunile, cu masa mult peste prezicerile teoretice și limitele în curs de desfășurare ale Vânătorii de Exoluni ale lui Kepler, sateliți mai mari cu o zicime decât masa Terrei”, a declarat Amy Barr, de la Institutul de Științe Planetare, analizând informațiile de la telescopul Kepler.

Punctul de plecare al cercetărilor a fost modul de formare al Lunii noastre, care se crede că a apărut în urma unei coliziuni cu un obiect de dimensiunea lui Marte. Oamenii de știință au folosit acelașo sistem de simulare ca în cazul Pământ-Lună, dar la o scară mult mai mare.

„Aceste rezultate sunt în mare măsură similare cu impactul formării Lunii, dar când două super-pământuri se ciocnesc, discul devine mult mai mare și mai încins. Și acest lucru duce la formarea de sateliți mai mari și mai grei, în comparație cu ce vedem noi în Sistemul Solar. Cel mai mare satelit natural al nostru (n.red – Sistemul Solar) este Ganymede, un satelit al lui Jupiter, care are o masă de 2,5% din cea a Pământului”, a adăugat Barr.

„Alte teorii despre cum s-a format Luna pământului, spre exemplu, s-ar putea adeveri și în alte sisteme solare. Cu noi observatorii care vin online, acesta este un moment bun pentru a revedea unele dintre ideile vechi, și să vedem dacă am putea fi capabili de a anticipa cât de comune sunt exolunile și ce ar însemna detectarea lor”, a conchis acesta.

Acest telescop Kepler este operat de NASA și a fost lansat în spațiu în anul 2009 și a descoperit deja câteva sute de planete din afara Sistemului nostru Solar.