Home » Știri » Vlad Voiculescu: Cardul de sănătate reprezintă o problemă foarte gravă

Vlad Voiculescu: Cardul de sănătate reprezintă o problemă foarte gravă

George Stanciu / 12.10.2016, 16:28
Vlad Voiculescu: Cardul de sănătate reprezintă o problemă foarte gravă

Problema informatică de care se lovește cardul de sănătate este una gravă, pentru care rezolvări se caută în prezent, iar dacă nu va apărea o soluție, foarte curând se vor căuta alte măsuri, chiar modificarea Hotărârii de Guvern care cuprinde Contractul-cadru, pentru a exista certitudinea că pacienții vor primi medicamentele necesare, transmite ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu.

„Problema informatică este una gravă, problema informatică îşi caută rezolvarea chiar acum. Pe de altă parte, dacă problema informatică nu va putea fi rezolvată foarte curând, vom avea în vedere alte măsuri. Alte măsuri printre care, şi luăm în considerare, conform discuţiilor pe care le-am avut cu preşedintele CNAS, chiar acum câteva minute, inclusiv modificarea Hotărârii de Guvern care cuprinde Contractul-cadru pentru a ne asigura că pacienţii îşi pot primi medicamentele, iar medici pot raporta”, a declarat ministrul Sănătăţii.

Vlad Voiculescu afrimă că în Contractul-cadru sunt o serie de limitări ce trebuie  „relaxate”dacă sistemul cardului este nefuncțional.

„Există nişte limitări în contract pe care s-ar putea să trebuiască să le relaxăm dacă sistemul informatic pe care l-am pus la dispoziţia spitalelor şi a medicilor de familie şi a farmaciilor nu funcţionează”, a spus Voiculescu.

„Dacă statul are o problemă informatică asta nu înseamnă că oamenii trebuie să rămână fără medicamente sau spitalele fără să poată să deconteze servicii. Dacă nu putem repara sistemul informatic atunci nu o să rămână toată ţara blocată, o să găsim alte metode. Sunt în contact permanent cu preşedintele CNAS, cunosc problema, avem un grup de lucru care se ocupă de asta”, a mai susținut Voiculescu.Potrivit ministrului, autorităţile sunt în căutare soluţii pentru putea rezolva această problemă, dar înlocuirea sistemului informatic al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nu este o opțiune viabilă.

„Ce facem în acest moment este că ne uităm la posibile soluţii şi aceste posibile soluţii cuprind atât o soluţie informatică, cât şi o soluţie care nu ţine de sistemul informatic dacă nu suntem în stare să îl reparăm pe ăsta destul de curând. Nu cred că aceasta este o soluţie, să înlocuim sistemul informatic al Casei pentru că acesta nu funcţionează în acest moment”, a mai afirmat Voiculescu.

Conform CNAS, serviciile medicale acordate offline vor putea fi validate de sistemul informatic în decurs de trei zile lucrătoare după cea în care este acordat un anumit serviciu astfel: serviciile acordate în cursul zilei de luni, 10 octombrie 2016, pot fi raportate și validate până joi, 13 octombrie 2016, ora 23.59;  serviciile acordate în cursul zilei de marţi, 11 octombrie 2016, se pot raporta și valida până vineri, 14 octombrie 2016, ora 23.59;  în cazul apariției unor zile nelucrătoare, se procedează astfel: serviciile acordate în cursul zilei de miercuri, 12 octombrie 2016, raportarea şi validarea serviciilor se poate face până lunea următoare, 17 octombrie 2016, ora 23.59.

CNAS precizează că va transmite în timp util furnizorilor de servicii medicale ce soluții de raportare și de validare se vor folosi, în cazul în care situaţia din prezent se prelungeşte, astfel încât activitatea să nu le fie perturbată, iar pacienţii asiguraţi să nu aibă probleme.

Sursă imagine: www.libertatea.ro