Home » Tehnologie & Știinta » Astronomii au observat că o planetă mănâncă stele

Astronomii au observat că o planetă mănâncă stele

Sebastian Rotaru / 19.12.2016, 16:51
Astronomii au observat că o planetă mănâncă stele

Studierea Soarelui ne-a permis să înțelegem foarte multe despre cum funcționează stelele și, de asemenea, ne poate oferi indicii despre partenerul nostru fierbinte.

Pentru a înțelege fenomenul, cercetătorii au studiat stelele-gemene care seamănă cu Soarele nostru. În jurul la toate acestea, o echipă internațională de oameni de știință a descoperit ceva macabru: o planetă care mănâncă stele. Obiectul, cunoscut ca fiind HIP 68468, este orbitat la rândul său de două planete și are șase miliarde de ani, făcându-l cu 20% mai bătrână decât Sistemul nostru Solar, informează iflscience.com.

Dar, hai să nu lăsăm stelele să ne prostească. Observațiile arată că rămpșițele a una sau mai multe planete sunt împrăștiate în jurul atmosferei stelei. Echipa a descoperit metale refractate și litium, dar amândouă – mai ales litium-ul – au fost consumate de-a lungul vieții stelei.

Asta sugerează că este exact cu un Pacman gigantic care înghite pete albe. HIP 68468 și-a mâncat căteva planete. Bazată pe litium, șase dintre cele mai prețioase materiale ale Pământului au fost consumate.

„Studierea HIP 68468 este una post-mortem a acestui proces care se întâmplă în jurul unei stele similare cu Soarele nostru. Descoperirea adâncește înțelegerea noastră referitoare la Sistemul Planetar”, a declarat  Debra Fischer, profesor la Yale University.

Sistemul, localizat la 300 de ani lumină de Pământ, are încă două exoplanete care au supraviețuit. Prima este de trei ori mai mare decât Pământul, iar a doua este cu 50% mai grea decât Neptun. Dar, în timp ce planetele mari din Sistemul nostru Solar sunt situate departe, acestea două orbitează foarte aproape de steaua lor.

Super-Pământul orbitează în jurul HIP 68468, în doar trei zile, iar Neptul cel fierbinte este la o Venus-distanță. Acestea fiind foarte apropiate, cuplată cu planet deja mâncată de stea, indică faptul că un joc cosmic s-a terminat prost pentru planete și au fost trase tot mai aproape de stea.

„Este foarte probabil ca aceste dou[ planete să nu se fi format unde le vedem noi astăzi”, a spus Megan Bedell, student la doctorat și co-autor al cercetării.

Dar, dacă o planetă care mănâncă stele este interesantă, nu înseamnă că ăsta va fi și sfărșitul Sistemului Solar. În același timp, asta este o dovadă că stelele sunt cu adevărat îngrozitoare.