Home » Tehnologie & Știinta » Motivul pentru care Amazon și-a construit un depozit imens lângă o mahala din Tijuana. Explicația nebănuită

Motivul pentru care Amazon și-a construit un depozit imens lângă o mahala din Tijuana. Explicația nebănuită

Cojocaru Cristian / 29.09.2021, 16:15
Motivul pentru care Amazon și-a construit un depozit imens lângă o mahala din Tijuana. Explicația nebănuită

Gigantul tehnologic Amazon și-a construit un nou depozit lângă o mahala din Tijuana. În spatele construcției uriașe există un motiv foarte bine întemeiat, urmând ca Amazon să aibă doar de câștigat de pe urma acestei investiții.

Un nou depozit a fost construit de către Amazon

În ultimele zile, fotografiile unui nou depozit al Amazon din Tijuana au devenit virale. Acest ase află lângă un spațiu cu locuințe dărăpănate și cu drumuri de pământ. În fotografiile realizate de către Omar Martinez, apare sigla Amazon care se înalță deasupra caselor improvizate din prelate și fier vechi, realizând un simbol distopic al inegalității financiare.

Charmaine Chua, un profesor care studiază lanțurile de aprovizionare globale la Universitatea din California, Santa Barbara, a început de curând să speculeze despre motivul pentru care gigantul de comerț electronic a ales un astfel de loc pentru depozit, situat la mai puțin de o jumătate de oră de condus de la un alt nou centru Amazon din San Diego.

Având în vedere înclinația Amazon de a evita impozitele și reputația sa de a maltrata lucrătorii, unii observatori au sugerat că firma ar putea utiliza instalația pentru a expedia pachete peste graniță către clienții din SUA, economisind costurile forței de muncă și evitând tarifele în acest proces.

Dar ceea ce dezvăluie de fapt imaginea virală a depozitului de la Tijuana este cât de rapid evoluează comerțul electronic internațional, datorită șocului dublu al războiului comercial SUA-China și a efectelor pandemiei Covid-19.

Un purtător de cuvânt al politicii pentru Amazon a declarat pentru Rest of World că ”în niciun caz” nu sunt depozite din Mexic care livrează bunuri cumpărătorilor din SUA .”Centrul nostru din Tijuana și orice alte localizări din Mexic sprijină serviciile clienților noștri DOAR în Mexic, punct final ”, au spus ei într-un e-mail.

Dar în ultimii ani, multe alte companii de comerț electronic și-au mutat lanțurile de aprovizionare în locuri precum Canada și Mexic, Tijuana în special a devenit un hub pentru noi depozite.

amazon construit depozit
Cel mai nou depozit al Amazon realizeaza un puternic contrast in zona

Administrația Trump a impus noi tarife asupra mărfurilor din China

După ce administrația Trump a început să impună noi tarife asupra mărfurilor chineze în urmă cu trei ani, unii vânzători online au început să se bazeze pe o scutire vamală din SUA cunoscută sub numele de ”pragul de minimis”. Regula, denumită și Secțiunea 321, stipulează că pachetele în valoare de mai puțin de 800 de dolari pot fi importate în SUA fără taxe, atâta timp cât sunt expediate direct către clienți individuali.

Iată cum funcționează: o companie de comerț electronic din China ar putea să importe mai întâi produse în Mexic și să le stocheze într-un depozit acolo. Atunci când un client din S.U.A. plasează o comandă, acesta este expediat direct către aceștia și niciuna dintre părți nu este obligată să plătească taxe de import, atât timp cât mărfurile valorează mai puțin de 800 de dolari.

Alternativ, vânzătorul ar putea porționa mărfurile în pachete sub 800 de dolari și apoi să le livreze peste graniță, câte unul. Este o practică pe care Nada Sanders, profesor și expert în lanțul de aprovizionare la Universitatea Northeastern, o numește ”spargerea volumului”. Firmele de logistică anunță că pot ajuta vânzătorii de comerț electronic să ”economisească un procent semnificativ de bani” prin scutire. Unul se laudă că depozitele din Tijuana sunt ”cu 53% mai accesibile și ratele forței de muncă sunt cu 76% mai mici”.

Dar platformele de comerț electronic, cum ar fi Amazon, probabil că nu vor obține prea multe din utilizarea pragului de minimis ca acesta. Gigantul tehnologic premiază livrarea rapidă și construiește în mod strategic depozite în locuri unde poate ajunge la clienți cât mai repede posibil.

Chiar dacă firma nu transportă pachete peste granița SUA-Mexic, Amazon și alte platforme de comerț electronic, cum ar fi eBay și Alibaba, au recoltat recompensele Secțiunii 321 într-un mod ușor diferit. Întrucât mărfurile vrac destinate magazinelor de vânzare cu amănuntul sunt supuse tarifelor, vânzătorii online pot oferi adesea produse mai ieftine, atâta timp cât sunt livrate direct cumpărătorilor. Acesta este un mod în care platforma chineză de modă Shein, de exemplu, poate reduce dintre competitorii săi precum Zara.

Pandemia a avut un impact puternic asupra practicilor comerciale

Pe măsură ce Covid-19 a împins mai mulți cumpărători în mediul online, numărul pachetelor mici care vin în SUA a crescut. Volumul total a crescut cu 28% în 2020, potrivit datelor din SUA pentru Vamă și Protecția Frontierelor, chiar dacă numărul expedițiilor internaționale de poștă a scăzut cu 19% în total.

De asemenea, pandemia a aruncat lanțul global de aprovizionare în haos, deoarece multe fabrici și companii nu mai puteau funcționa ca de obicei. Pentru a minimiza incertitudinea, unele companii și-au mutat operațiunile mai aproape de clienții lor, a spus Sanders, Mexicul fiind o destinație populară. În timp ce tarifele erau o problemă înainte de pandemie, ”a fost cu adevărat Covid-19 care a făcut presiunea, în ceea ce privește ceea ce am putut observa, spre utilizarea Mexicului”, a explicat ea.

Cu toate acestea, Amazon, probabil, nu a deschis un depozit în Tijuana pentru a evita riscurile cauzate de pandemie. Gigantul de comerț electronic este aproape sigur după altceva: oportunitatea de a încasa piața de cumpărături online în plină expansiune a Americii Latine, care a crescut cu peste 36% anul trecut, mai repede decât oriunde în lume, potrivit unei estimări.