Home » Tehnologie & Știinta » Trenul cu zero emisii a fost lansat în Germania

Trenul cu zero emisii a fost lansat în Germania

George Stanciu / 02.11.2016, 13:24
Trenul cu zero emisii a fost lansat în Germania

Cel mai nou proiect ce vine din Germania este un tren cu zero emisii, ce nu poluează mediul înconjurător, bazându-se pe un sistem de propulsie nou.

Germania a lansat un tren care are zero emisii, datorită faptului că este propulsat de hidrogen, și nu de combustibili fosili. Trenul se numește Coradia iLint, iar singurul lucru pe care îl degajă în timpul funcționării este abur.

Datorită acestei funcționalități și a faptului că trenul are zero emisii, acesta devine o alternativă foarte bună pentru cele 4000 de trenuri care sunt propulsate de combustibili fosili. Deja trenul pare să înregistreze succes, având în vedere comenzile înregistrate.

Saxonia Inferioară a comandat deja 14 astfel de trenuri de la compania franceză Alstom, iar alte landuri ar putea să urmeze modelul, dacă primele trenuri se dovedesc a fi un succes, arată independent.co.uk. Testarea acestui tren va fi efectuată până la sfârșitul acestui an și se estimează că până în decembrie 2017, acesta va fi disponibil publicului larg.

Trenul cu zero emisii a fost prezentat pentru prima dată la târgul InnoTrans de la Berlin, organizat în luna august, și va fi primul tren de acest fel care să transporte în mod regulat oameni pe distanțe lungi. Și Olanda, Danemarca și Norvegia și-au arătat interesul pentru acest tren.

iLint este propulsat de mai multe baterii litiu-ion, iar acestea extrag energia necesară dintr-un rezervor de hidrogen aflat pe acoperișul trenului. Acest tren poate să parcurgă până la 800 de kilometri într-o singură zi și poate atinge viteze de până la 140 de kilometri pe oră.

CEO-ul Alstom, Henri Poupart-Lafarge, transmite prin intermediul unui comunicat că ”Alstom este mândră să deschidă acest sector de inovație în ceea ce privește transportul cu emisii zero și ne arată abilitatea de a lucra într-o strânsă colaborare cu clienții noștri, fiind capabili să realizăm un tren în doi ani.”