Home » Auto » Siglele mărcilor de automobile și semnificațiile lor. Cum arată emblemele celor mai populare mașini din lume

Siglele mărcilor de automobile și semnificațiile lor. Cum arată emblemele celor mai populare mașini din lume

Alexandru Cazacu / 30.06.2022, 19:58
Siglele mărcilor de automobile și semnificațiile lor. Cum arată emblemele celor mai populare mașini din lume

Cunoașterea originilor mărcilor de mașini este destul de fascinantă și ne poate ajuta să înțelegem de ce au fost denumite astfel. Această listă de autoturisme și siglele lor vă vor oferi mai multe informații despre istoria companiilor care le produc. Află în continuare totul despre siglele mărcilor de automobile și semnificațiile lor. Haideți să vedem cum arată emblemele celor mai populare mașini din lume.

Siglele mărcilor de automobile și semnificațiile lor

În timp ce unele sigle ale mărcilor de mașini sunt incredibil de simple, altele sunt mult mai complexe. În unele cazuri, siglele auto au semnificații ascunse sau speciale pentru producătorii de acestora. Totodată, sigla auto este unul dintre cele mai importante detalii ale identității brandului respectiv, mai ales că prin intermediul acesteia cumpărătorii pot recunoaște mai rapid marca.

Deși le vedem zilnic pe străzile din România, nu mulți știu cum au apărut și ce înseamnă siglele mărcilor de automobile. În acest context, în rândurile de mai jos îți vom prezenta siglele unora dintre cele mai cunoscute mărci de mașini din lume.

Audi

Cu siguranță, toată lumea știe cum arată sigla Audi. Este vorba despre cele patru inele. Acestea reprezintă companiile Audi, Horch, DKW și Wanderer, care au fuzionat în 1932, astfel luând naștere compania Auto Union. Numele „Audi” a dispărut după cel de-Al Doilea Război Mondial, însă a reapărut în anul 1965 în denumirea mărcii odată cu cele patru cercuri.

Siglele mărcilor de automobile – Alfa Romeo

În caz că nu știați, sigla acestei mărci de mașini este o cruce roșie alături de care se află un șarpe verde. Aceasta este emblema orașului Milano, reședința oficială a mărcii. Crucea amintește de cruciade, în timp ce figurina devorată de șarpe reprezintă un sarazin. „Alfa” este un acronim pentru „Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”. Cuvântul „Romeo” a fost adăugat în denumire în anul 1920, când compania a fost cumpărată de Nicola Romeo.

BMW

BMW este o marcă de mașini cunoscută în întreaga lume pentru produsele sale de înaltă clasă. Semnificația acestei embleme de vehicul este încă în dezbatere, unii oameni spunând că reprezintă cerul albastru și elicea unui avion, având în vedere că BMW obișnuia să facă motoare pentru avioanele de luptă germane.

Alți experți cred că sigla BMW provine de la steagul provinciei Bavaria. În ceea ce privește literele prezente pe siglă, acesta este un acronim pentru Bayerische Motoren Werke (Uzinele de Motoare Bavaria).

Citröen

Sigla aleasă de către Andre Citröen pentru mașinile sale provine de la activitatea inițială a acestuia în industria de profil. Mai exact, la început producătorul francez construia roți de transmisie, iar cele două „V”-uri reprezintă „zimții” de pe roțile respecitve.

Siglele mărcilor de automobile – Mercedes-Benz

O altă perspectivă grozavă asupra puterii simplității în lumea motoarelor, sigla Mercedes Benz este atrăgătoare și ușor de reținut. Sigla originală Mercedes s-a concentrat pe forma unei stele, menită să reprezinte prosperitatea și norocul companiei în dezvoltare. Potrivit celor de la Mercedes, alegerea stelei cu 3 colțuri s-a bazat pe dorința companiei de a crea într-o zi vehicule pentru pământ, apă și cer.

Volkswagen

Unul dintre cei mai mari producători de mașini din lume, Volkswagen are o emblemă extrem de simplă și ușor de recunoscut. Sigla Volkswagen conține literele V și W pentru „Volks” (popor în germană) și „Wagen” (mașină). Practic, Volkswagen se traduce prin „mașina poporului”. Decizia de a înconjura literele într-un cerc evidențiază idei de comunitate și incluziune, valori ale mărcii Volkswagen.

Volvo

Suedezii au început să construiască automobile în anul 1926. Atunci, ei aveau nevoie de un nume simplu de pronunțat și reținut, astfel au ajuns la „Volvo” (în latină – „eu merg”). De-a lungul timpului, Vovlo a început să îmbrățișeze icoana zeului grec al războiului, un simbol cu ​​o săgeată îndreptată spre dreapta-sus.

Potrivit celor de la Volvo, sigla este menită să simbolizeze puterea companiei și angajamentul acesteia de a-și proteja clienții. Săgeata îndreptată în sus evocă, de asemenea, idei de explorare și inovație.

Siglele mărcilor de automobile și semnificațiile lor. Cum arată emblemele unora dintre cele mai populare mașini din lume
Siglele mărcilor de automobile și semnificațiile lor. Cum arată emblemele unora dintre cele mai populare mașini din lume

Siglele mărcilor de automobile – Opel

De-a lungul existenței sale, compania a folosit mai multe embleme pentru mașinile sale, printre care și una în care erau incluse inițialele fondatorului brandului auto, Adam Opel. Actuala siglă a acestei mărci de automobile este un cerc cu un fulger în interior, fiind un simbol al vitezei.

Porsche

Sigla Porsche este similară cu cea a orașului Stuttgard, locul unde a luat naștere compania pe terenul unei vechi ferme de cai. De aici și armăsarul care apare pe emblema Porsche. Este o imagine concentrată în mare măsură pe rafinament și lux.

Simbolul Porsche nu s-a schimbat prea mult de la introducerea sa inițială în 1952, când marca Porsche a fost adusă la viață. Stema unică folosită în sigla Porsche are o legătură puternică cu orașul Stuttgart. Coarnele și dungile negre și roșii din jurul calului vin de la steagul regatului Württemberg din Germania, în zilele noastre landul Baden-Wurtemberg.

Renault

De la fabricarea primului automobil și până astăzi, Renault a optat pentru patru sigle diferite pentru mașinile sale. Prima dintre acestea era un medalion care avea în interior inițialele fraților Renault, fondatorii companiei. Abia în anul 1925 a părut celebrul romb, însă de-a lungul vremii acesta a suferit mai multe modificări, ajungând la forma pe care o are astăzi.

Peugeot

Deși poate părea incredibil, la început, Peugeot era o fabrică de cereale. Cu timpul, fabrica și-a diversificat producția, fabricând scule, biciclete, iar la finele anilor 1890, automobile. Sigla Renault, leul, este similară cu blazonul orașului în care a fost construită prima fabrică a companiei, Belfort. Abia în 1905, emblema leului a fost pusă pentru prima oară pe un automobil.

Siglele mărcilor de automobile – Ford

Ford este una dintre primele companii din industria producției de mașini. Deși simbolurile mărcii auto Ford nu s-au schimbat prea mult de-a lungul anilor, simplitatea lor face ușor să recunoașteți compania oriunde. Ovalul albastru al emblemei automobilului Ford a rămas același din 1927.

Lamborghini

Lamborghini este o altă marcă de lux renumită, sigla acesteia fiind adesea asociată cu eleganța și calitatea. Taurul de pe emblemă reprezintă puterea și aduce un omagiu fondatorului companiei, Ferruccio Lamborghni, care deținea o fermă de tauri. Interesant este că faptul că, de-a lungul anilor, Lamborghini a folosit și nume de tauri celebri pentru unele modele.

Ferrari

Ferrari este una dintre puținele sigle de vehicule care cu siguranță vor avea un impact imediat oriunde în lume. Numele oficial al siglei Ferrari este „Cavallino Rampante”. Se pare că fondatorul companiei, Enzo Ferrari a împărtășit adesea povestea primei sale victorii pe circuitul Savio, unde i-a cunoscut pe contele Enrico și pe contesa Paolina Baracca.

Contele și contesa au fost părinții unui pilot de luptă italian care a zburat cu un cal în avionul său. Fiul lor murise, iar contele și contesa i-au transmis desenul lui Enzo, spunându-i că îi va aduce noroc. Calul ridicat pe două picioare și fundalul galben strălucitor au fost elemente de bază a siglei Ferrari de-a lungul deceniilor.