Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut în ritm anual cu 2% în noiembrie, după un uşor avans în octombrie, în timp ce tranziţia către vehicule hibride câştigă teren, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Un număr de 1,055 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în noiembrie în Europa, comparativ cu 1,077 milioane unităţi în perioada similară din 2023. Vânzările de maşini pe baterii şi cele de hibride au crescut cu 0,9%, respectiv cu 16,4%, în timp ce vânzările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 8,6%, conform datelor ACEA. Şi livrările de maşini pe benzină şi motorină au scăzut luna trecută cu 12,4%, respectiv cu 15,4%.
În noiembrie, piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 8,1%, fiind înmatriculate 10.237 autoturisme, faţă de 11.134 vehicule în perioada similară din 2023.
[rssfeed id='1612173855' template='list' posts=2]Pe principalele pieţe europene, majorarea vânzărilor în Spania (6,4%) şi Germania (0,5%) a compensat declinul din Franţa (12,7%), Italia (10,8%) şi Marea Britanie (1,9%).
În sectorul auto european sunt 12,9 milioane de angajaţi, iar 8,3% din totalul locurilor de muncă din industria UE sunt în sectorul auto.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 0,6% în primele 11 luni din 2024, comparativ cu perioada similară din 2023, fiind înmatriculate 11,876 milioane de unităţi.
Pe principalele pieţe europene, majorarea vânzărilor în Spania (5,4%) şi Marea Britanie (2,8%) a compensat declinul din Franţa (3,7%), Germania (0,4%) şi Italia (0,2%).
În primele 11 luni din acest an, piaţa auto din România a înregistrat o creştere de 4,2%, fiind înmatriculate 137.298 autoturisme, faţă de 131.707 vehicule în perioada similară din 2023.