Home » Din București » Singurul loc din București unde metroul iese la suprafață. Puțini știu

Singurul loc din București unde metroul iese la suprafață. Puțini știu

Cojocaru Cristian / 16.08.2021, 10:30
Singurul loc din București unde metroul iese la suprafață. Puțini știu

Metroul din București a început să prindă viață pe vremea comuniștilor, însă ceea ce știu puține persoane este faptul că într-una dintre stații, acesta iese la suprafață.

Stația unde metroul din București iese la suprafață

Ideea de a construi un metrou a aparținut inginerului Dimitrie Leonida însă lucrările au început la ordinul liderului comunist, Nicolae Ceaușescu. Acesta își dorea o rețea foarte bine pusă la punct pentru ca muncitorii să poată ajunge cu ușurință la locurile de muncă din centrul orașului și înapoi.

Prima magistrală a metroului a fost inaugurată în anul 1979 și anume Magistrala 1, Dristor 2 – Pantelimon. La șapte ani distanță, a fost dat în folosință tronsolul I din Magistrala 2, care atunci avea doar opt stații și anume: Piața Unirii II, Tineretului, Pieptănari (Eroii Revoluției), Constantin Brâncoveanu, Piața Sudului, Apărătorii Patriei, IMGB (Dimitrie Leonida) și Depoul IMGB (Berceni).

La capătul acestei magistrale poate fi întâlnit un lucru unic în toată rețeaua de transport a metroului bucureștean. În stația Berceni trenurile ies la suprafață, lucru care a rămas neschimbat chiar și în momentul actual. Deși pentru români, locul arată precum Gara de Nord, în multe țări, acest lucru este destul de întâlnit, un exemplu fiind rețeaua de metrou a Londrei.

metroul suprafață București

Rețeaua a fost dezvoltată rapid

Dezvoltarea rețelei s-a desfășurat rapid, întinzându-se pe o perioadă de 10 ani, până în 1989. În tot acest timp au fost date în folosință Magistrala 1 (Dristor 2 – Pantelimon), Magistrala 2 (Pipera – Berceni) și Magistrala 3 (Preciziei – Anghel Saligny). Procesul de dezvoltare a cunoscut o pauză de mai bine de două decenii, fiind doar deschise noi stații.

Începând cu anul 2010, extinderea rețelei de metrou a reluat ființă, astfel că în decurs de zece ani au fost inaugurate porțiuni din Magistrala 4 (Lac Străulești – Gara de Nord –  Gara Progresul) și Magistrala 5 (Râul Doamnei – Eroilor – Pantelimon). Totodată, a fost proiectată Magistrala 6 care urmează să unească Gara de Nord cu Aeroportul ”Henri Coandă” – Otopeni.

Rețeaua de metrou a Capitalei are o lungime de peste 77 de km și în momentul de față, aceasta numără 63 de stații cu o distanță medie între ele de 1,5 km. O nouă stație la suprafață ar putea fi construită, între stația Berceni și Șoseaua de Centură după ce, Ministerul Transporturilor și Metrorex au semnat un contract de finanțare pentru construcția acesteia.

Noua stație supraterană ar putea fi inaugurată în următorii 4 ani

Acest proiect ar dura aproape jumătate din cât a durat construcția celorlalte trei magistrale, mai exact 4 ani și 7 luni, iar valoarea contractului s-ar putea ridica la 215 milioane de lei, 180 de milioane fiind fonduri europene nerambursabile. Această nouă stație va fi supraternaă și aliniată la standare europene, lucru care ar prelungi actuala linie cu alți 1,6 km.

Proiectul ar putea ajuta la fluidizarea traficului și totodată la creșterea numărului de călători transportați cu metroul. Potrivit unui comunicat, acest proiect este în concordanță cu strategia de dezvoltarea a rețelei de metroul și a reprezentat obiectul mai multor analize atât în cadrul Ministerului Transporturilor cât și al Consiliului General al Primăriei Capitalei, Consiliului Județean Ilfov dar și Primăriei Sectorului 4. Procedurile de derulare si urmărire a contractului vor fi executate de către Primăria Sectorului 4, iar Metrorex va asigura asistența tehnică.