Home » Life & Style » Branduri românești populare. Care sunt unele dintre cele mai puternice branduri de la noi din țară

Branduri românești populare. Care sunt unele dintre cele mai puternice branduri de la noi din țară

Voicu Costin / 10.01.2022, 18:07
Branduri românești populare. Care sunt unele dintre cele mai puternice branduri de la noi din țară

Brandurile românești au acaparat piața mondială în diferite domenii. Moda, electronicele, tehnologia, producția de mașini și alimentația sunt câteva dintre ariile acoperite de firmele mici și mari pe piața mondială. Câteva dintre brandurile românești reușesc și astăzi să își facă cunoscute produsele celor mai pretențioși clienți. Haideți să vedem care sunt unele dintre cele mai puternice branduri de la noi din țară.

Brandurile românești preferate de români

Unele branduri românești au acaparat piața locală, dar și-au făcut un renume și la nivel european sau chiar mondial prin produsele de calitate. Arctic, Gerovital, Borsec, eMag, Dacia, Dero și Napolact sunt câteva din companiile românești cunoscute pe plan local. Produsele lor sunt folosite de ani de zile de români și sunt apreciate fiind cumpărate în fiecare an.

Într-un an special, așa cum este acesta, importanța unui brand puternic a făcut diferența în fața consumatorilor. Este nevoie de branduri românești, care dezvoltă economia.

Pandemia de coronavirus a schimbat modul de efectuare a cumpărăturilor de către români. Orientați mai mult pe online, când vine vorba de achiziționarea unor anumite produse, cum sunt cele de igienă sau obiecte vestimentare, companiile și-au dezvoltat și mai mult gama de produse şi şi-au extins depozitele, cererile crescând foarte mult.

Electrocasnicele s-au vândut foarte bine în anul 2020. De aceea, diferite site-uri au reușit să înregistreze creșteri fundamentale pe partea de vânzări, mai ales în perioada de BlackFriday din luna noiembrie.

Din cauza faptului că pandemia a blocat sistemul de livrare al produselor, în unele țări fiind o criză în sistemul alimentar din cauza că produsele nu mai erau livrate la timp, magazinele mari au apelat mai mult la serviciile producătorilor locali și au creat noi branduri românești.

Sistemul de alegere a celor mai populare branduri românești

Studiul BrandRo măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori. Studiul are la bază 600 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei cu vârstă cuprinsă între 18 şi 55 de ani.

Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse.

Intervievații au ales domeniile pe care firmele românești le ocupă, în funcție de necesitatea lor și de numărul folosirii produselor. Preferința pentru fiecare marca urmată de importanţa fiecărei categorii în parte a condus la un top al celor mai populare branduri românești de pe piața locală.

Top 10 cele mai populare companii românești

  1. Arctic

    Arctic este o companie producătoare de electrocasnice din România, înființată în 1968 la Găești. În anul 2002, compania a fost cumpărată de grupul Arçelik (Turcia), care produce și distribuie la nivel mondial electrocasnice mari și mici, componente și aparatură electronică. În 2010, 80% din producție a fost direcționată către 59 de țări din Europa, Africa și Asia. Arctic este lider pe piața de produse electrocasnice din România, cu o cotă de piață de 35%.

  2. Gerovital

  3. Borsec

    Borsec este o marcă de apă minerală îmbuteliată creată de către colonelul austriac Valentin Gunther și vărul său geolog Anton Zimmethausen în 1806. În momentul de față este unul dintre cele mai puternice branduri din România. În 1873, apa minerală Borsec primește titlul „Regina apelor minerale“ la Expoziția Mondială de la Viena, premiu acordat de către Franz Joseph al Austriei. În perioada post-decembristă compania Romaqua Group cumpără brandul.

  4. eMag

    eMAG este o companie din România, deținută de Naspers, care se ocupă cu vânzarea online de echipamente și componente IT, electronice, electrocasnice etc. În 2016, eMAG a înregistrat 27.1 milioane de vizite pe site în luna iulie (reprezentând vizitele cumulate pe cele 4 piețe de activitate), din care 19 milioane de vizite pe site-ul din România.

    5. Dacia

    Automobile Dacia S.A. este cel mai mare producător român de automobile, care din septembrie 1999 aparține grupului francez Renault. Obiectul de activitate al societății îl constituie producerea și comercializarea de automobile, piese auto, mașini unelte și instalații pentru industria de automobile.

  5. Aqua Carpatica

    Jean Valvis, născut pe 16 iulie 1954, este un om de afaceri cu cetățenie greacă și elvețiană, unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori din mediul local. Începând din 2010 se ocupă de dezvoltarea brandului de apă AQUA Carpatica, al celui de vin Domeniile Sâmburești, dar și de afaceri în domeniul energiei verzi și al agriculturii bio.

  6. Dero

    În fiecare secunda se cumpăra un pachet de Dero în Romania. Produsul a luat naștere în 1966 pe platforma fabricii de detergenți din Ploiesti și de 40 de ani este pe piaţa din Româna. Cu toate acestea, Dero a devenit un brand cu acte în regula abia după preluarea companiei producătoare de către multinaționala Unilever in 1995.

  7. Farmec

    Farmec este cel mai mare producător de cosmetice din România și unul dintre cei mai importanți din Europa de Sud-Est. Compania a fost înființată în anul 1945 la Cluj-Napoca. În categoria cremelor și emulsiilor, Farmec deține mărci precum Gerovital Plant, Ana Aslan, Aslavital, Farmec și Doina.

  8. Dorna

  9. Napolact

    Napolact este un brand al companiei olandeze FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producători de lactate din lume. Brandul este folosit doar în România, unde compania deținea în 2015 trei fabrici, la Baciu, Țaga și Târgu Mureș.