Home » Life & Style » Pasajul Unirii din București, închis până la toamnă. Care e motivul, de fapt. Anunțul oficial

Pasajul Unirii din București, închis până la toamnă. Care e motivul, de fapt. Anunțul oficial

Voicu Costin / 27.05.2022, 09:55
Pasajul Unirii din București, închis până la toamnă. Care e motivul, de fapt. Anunțul oficial

Minicipiul București are multe clădiri vechi într-o stare avansată de degradare. La fel s-a ajuns și în cazul Pasajului de la Unirii, care are o vechime de peste 30 de ani, de când a fost dat în folosință. De atunci, nici un primar al capitalei nu a mai efectuat lucrări de consolidare. De curând, Daniel Băluță, primarul sectorului 4 al Capitalei, a înaintat proiectul de consolidare și modernizare al pasajului. Haideți să vedem mai multe detalii!

Pasajul Unirii este cel mai tranzitat pasaj subteran din Capitală

Daniel Băluţă, primarul sectorului 4 al Municipiului Bucuresti, a anunţat că în perioada 20 iunie -1 septembrie urmează să aibă loc lucrări de consolidare la Pasajul de la Unirii.

„Pentru partea de punere în siguranţă a pasajului rutier (…), lucrările vor începe în jurul datei de 20 iunie, adică după ce şcolile şi grădiniţele îşi închid activitatea, şi depunem toate eforturile, şi sunt convins că vom reuşi acest lucru, să finalizăm până la data de 1 septembrie, astfel încât deranjul pe care-l creăm, să fie redus la minim şi să profităm de perioada verii, în care traficul este uşor redus în Bucureşti. Estimăm că vom opri circulaţia undeva în jurul datei de 20 iunie, astfel încât pe parcursul verii, până la începerea şcolii, să putem realiza integral aceste măsuri de punere în siguranţă”, a declarat Daniel Băluţă,

[rssfeed id='1612173855' template='list' posts=2]

Pasajul de la Unirii este într-o stare avansată de degradare şi are nevoie de lucrări urgente de consolidare. În urmă cu două săptămâni, a fost închis pentru ca experţii să verifice starea lui. Pasajul Unirii este încadrat în gradul de risc 4 din 5. De aceea, Primăria sectorului 4 va începe lucrările de consolidare în perioada următoare și speră să termine lucrările până la începerea şcolii, în toamnă.

Cum vor decurge lucrările

„Vor fi două categorii de lucrări. Cea mai importantă va demara în 12-18 luni, la planşeul Unirii, adică la podul care trece peste albia râului Dâmboviţa, pentru că acolo sunt probleme deosebite în ce priveşte stâlpii de susţinere şi grinzile de beton care le unesc. Apoi, lucrări la pasajul rutier, cel pe care mai mult de 60.000 de bucureşteni îl folosesc zilnic. El va fi reabilitat din 20 iunie, iar lucrările se vor finaliza pe 1 septembrie cel mai târziu. În plus, acest pasaj va avea, în premieră, un sistem de ventilaţie. Astăzi nu există un pericol vital pentru oamenii din acea zonă, pentru participanţii la trafic sau pietoni”, a declarant joi, primarul sectorului 4, Daniel Băluţă.

Printre defectele şi degradările planşeului se numără: armături fără strat de acoperire, infiltraţii produse de lipsa sau deteriorarea hidroizolaţiei, degradări ale căii pe pod şi ale trotuarelor, fisuri şi crăpături, din contracţie, deteriorări serioase ale betonului şi lipsa pantelor de scurgere a apelor pe pod.

Istoria Pasajului Unirii

Pasajul Unirii din Bucureşti, a fost construit în anii 1986-1987, are o lungime de aproximativ 800 de metri, o lăţime de 14 metri, două benzi de circulaţie pe fiecare sens. Planşeul de la Pasajul Unirii a fost realizat în anii ’70. Construcţia din beton acoperă râul Dâmboviţa pe lăţimea de 32 de metri şi pe lungimea de 360 de metri, de la strada Căldărari până la pasajul subteran Unirii.