Home » Sport » Decizia luată de UEFA, după ce Ronaldo și alți jucători au scos din cadru băuturile sponsorilor. Ce regulă s-a stabilit

Decizia luată de UEFA, după ce Ronaldo și alți jucători au scos din cadru băuturile sponsorilor. Ce regulă s-a stabilit

Manolică Anca / 18.06.2021, 15:29
Decizia luată de UEFA, după ce Ronaldo și alți jucători au scos din cadru băuturile sponsorilor. Ce regulă s-a stabilit

Moda stârnită de Cristiano Ronaldo, care a „ascuns” din cadru două sticle de Coca-Cola, unul dintre sponsorii Euro 2020, la o conferinţă de presă, a avut imediat adepţi şi a fost intens mediatizată. Iată decizia luată de UEFA, după ce și alți jucători au scos din cadru băuturile sponsorilor.

Decizia luată de UEFA, după ce jucătorii au scos din cadru băuturile sponsorilor

Înainte de confruntarea cu Ungaria, în care a marcat de două ori, devenind golgheterul all-time al Euro, Cristiano Ronaldo a fost protagonistul unei faze care a făcut înconjurul planetei. Ajuns în sala de conferințe, în momentul în care lusitanul a văzut că are în față două sticle de Coca-Cola, le-a ascuns imediat. „Beți apă!”, a fost mesajul atacantului portughez, iar imaginile au fost preluate rapid de presa din întreaga lume.

Viralizarea momentului a făcut ca francezul Paul Pogba să se arate și el „deranjat” de sticlele de pe masă. Înainte să răspundă întrebărilor primite de la jurnaliști, el a dat la o parte o sticlă de bere Heineken fără alcool, un alt sponsor important al competiției, al cărei nume se află pe trofeul acordat celui mai bun jucător.

Ulterior, Manuel Locatelli, eroul Italiei în meciul cu Elveția, scor 3-0, a dat și el la o parte sticlele de Coca-Cola prezente pe masă și a pus în dreptul său una de apă. În schimb, el a păstrat sticla de bere fără alcool Heineken pe masă.

„Fiecare este îndreptățit de a avea preferințele sale în materie de băuturi.”, se arată în comunicatul gigantului Coca-Cola.

Manuel Locatelli, deranjat de sticla de Coca-Cola de pe masă
Manuel Locatelli, deranjat de sticla de Coca-Cola de pe masă

Ce regulă s-a stabilit

Și iată că decizia luată de UEFA nu a întârziat să apară. Forul european a intervenit după aceste incidente și le-a cerut jucătorilor celor 24 de echipe de la Euro 2020 să nu mai scoată din cadru sticlele cu băuturi puse de sponsori. UEFA a motivat că veniturile de la marile companii producătoare sunt extrem de importante într-o competiție de asemenea anvergură.

Martin Kallen, directorul Euro 2020, a declarat că UEFA „a comunicat echipelor cu privire la această problemă”. De asemenea, a subliniat că regulile turneului impun respectarea acordurilor dintre UEFA și sponsorii, stabilind însă o singură excepție.

Astfel, jucătorii de religie musulmană „nu vor avea o sticlă de alcool în faţa lor”, deși este important de subliniat că sticla de bere avea 0% conținut de alcool. Prin urmare, oficialii mass-media de pe cele 11 stadioane din Europa care găzduiesc meciurile vor trebui să ajute la îndepărtarea sticlelor de bere înainte de sosirea unui jucător musulman (Paul Pogba este musulman), religie care interzice consumul de alcool.

„Este important, deoarece veniturile sponsorilor sunt cruciale pentru turneu şi pentru fotbalul european”, a spus Kallen, într-o conferinţă de presă.

Paul Pogba a înlăturat sticla de bere Heineken de pe masă
Paul Pogba a înlăturat sticla de bere Heineken de pe masă

Sponsorii contribuie cu aproape două miliarde de euro

Coca-Cola şi Heineken se numără printre cei 12 sponsori majori ai turneului şi contribuie cu aproape două miliarde de euro la venitul total al evenimentului organizat de UEFA. Astfel, indirect, prin intermediul federaţiilor şi cluburilor, jucătorii primesc bani din veniturile şi din comerţul Euro 2020.

Cele 24 de echipe naționale participante la Euro 2020 vor împărţi 371 de milioane de euro în premii. Pentru cele trei meciuri din grupe există un bonus de 34 de milioane de euro.