Home » Știri » București, port la Dunăre: Gabriela Firea vrea ca Primăria Capitalei să preia proiectul

București, port la Dunăre: Gabriela Firea vrea ca Primăria Capitalei să preia proiectul

George Stanciu / 17.10.2016, 15:46
București, port la Dunăre: Gabriela Firea vrea ca Primăria Capitalei să preia proiectul

Gabriela Firea, primarul general al Bucureștiului, vrea ca instituția sa să se ocupe de dezvoltarea proiectului București, port la Dunăre, anunțând că urmează să fie efectuate studiile de fezabilitate, iar apoi să fie atrase fonduri europene . Astfel, Bucureștiul ar avea asigurată o cale navigabilă către Dunăre printr-un canal care să conecteze Dâmbovița la fluviu.

”Vreau să continuăm acest proiect, să preluăm responsabilitatea realizării lucrărilor în Bucureşti, iar investiţia să devină o prioritate pentru Capitală. După discuţiile pe care le vom avea cu reprezentanţii unităţilor administrativ – teritoriale responsabile, şi după întocmirea documentaţiei necesare vom putea demara procedurile pentru obţinerea cofinanţării proiectului din fonduri UE. Avem deja sprijinul Comisarului European, Corina Creţu pentru realizarea acestui proiect important”, transmite Gabriela Firea într-un comunicat de presă, citat și de news.ro.

Discuţiile cu privire la repornirea proiectului au fost reluate în cadrul unei ședințe la care au fost prezenți și cei ce au efectuatstudiul de fezabilitate din 2012 şi 2013, dar și angajați ai fostului Institut de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene, autorii proiectului ce a efectuat înainte de 1989, dar care a rămas neterminat.

București, port la Dunăre: efort local și central

În analiza efectuată de Primăria Bucureşti se arată că realizarea proiectului, are nevoie și de implicare din partea autorităţilor locale ce ar putea beneficia de pe urma acestei investiţii, fiind vorba despre instituțiile din judeţele Giurgiu, Ilfov şi Călăraşi. De asemenea, se cere și sprijinul autorităţilor centrale ce au responsabilităţide o asemenea natură, respectiv Ministerul Dezvoltării, Ministerul Transporturilor și Ministerul Energiei.

„La rândul său, Directorul IPTANA, Cornel Martincu a explicat că investiţia a fost realizată până în anii 1990 în procent de aproximativ 70 la sută. Din cauza stagnării şi abandonării acestor lucrări, în prezent lucrările s-au degradat sau au fost distruse în bună măsură, stadiul de realizare, în prezent, fiind de 50 la suta”, arată Primăria București, care adaugă că investiția deja realizată se ridică la valoarea de 1 miliard de euro.

Lucrările la canalul Dâmboviţa – Dunăre au fost demarate de regimul comunist în 1986 și au fost sistate după căderea regimului.

Sursă imagine: www.b365.ro