Home » Știri » Ce salariu are un operator de call center, în 2022. În ce situație se poate câștiga chiar triplu

Ce salariu are un operator de call center, în 2022. În ce situație se poate câștiga chiar triplu

Voicu Costin / 31.01.2022, 15:50
Ce salariu are un operator de call center, în 2022. În ce situație se poate câștiga chiar triplu

Activitatea de call center a reușit să ofere mii de joburi în România și mult mai multe la nivel mondial. Relaționarea cu publicul prin intermediul telefonic reușește să creeze companii cu un venit de milioane de dolari anual. Datorită acestor venituri și dezvoltarea lor pe acest plan, dar și posibilitatea de a lucre în confortul de acasă, tot mai multe joburi de acest fel sunt postate pe platformele de recrutare. Ce salariu are un operator de call center, în 2022, în România?

Ce salarii se câștigă într-un call center

Companiile care oferă servicii de client service prin intermediul telefonului s-au dezvoltat în ultimul timp, numărul de angajați a crescut, iar condițiile oferite de companiile mondiale s-au îmbunătățit. Ba mai mult, unele dintre ele acceptă să lucrați inclusiv remote (de acasă), iar acest lucru vă poate aduce numai beneficii.

Cum am spus, salariile au crescut în acest domeniu, pentru că și companiile s-au dezvoltat de la an la an, majorând veniturile și valoarea acțiunilor. Aflată într-o continuă evoluție tehnologică, este normal ca și acest tip de serviciu (suport pentru clienții privind domeniul electronicelor și tehnologiei) să se dezvolte şi să fie nevoie în permanenţă de personal bine instruit care să poată face față cerințelor clienților şi angajatorilor.

Salariile pentru cei care lucrează în centrele de suport pentru relațiile cu clienții este de 2.750 de lei pe lună, însă veniturile variază între 2.300 de lei net pentru un operator de call-center, 3.770 de lei pentru un team lider și 4.000 de lei pentru un manager de cont. Aceste sume nu sunt simple vehiculări, ci au fost studiate și analizate de către una dintre cele mai cunoscute platforme de recrutare din România, eJobs.

Salariile variază în funcție de fiecare companie. Companiile cer și cunoașterea unei limbi străine, mai ales atunci când optați să lucrați cu clienţi din alte țări precum: Marea Britanie, Cehia, Ungaria, Spania, Franța, Germania etc. Diferite companii mondiale au reușit să deschidă și filiale în România în domeniul outsourcing.

Directorul de vânzări al eJobs România, cea mai mare platformă de recrutare din țară reușește să ne dea câteva informații privind grila de salarizare:

„Spre exemplu, în cazul celor care lucrează într-un call-center, pe o limbă străină precum olandeză sau daneză, salariile pot fi duble sau chiar triple față de medie. Un astfel de job este o rampă bună de lansare pentru cei care se află la început de drum în carieră, având în vedere că le oferă posibilitatea să-și dezvolte bune abilități de comunicare, pe care le pot folosi ulterior la viitoarele locuri de muncă”, declara Roxana Drăghici, conform site-ului libertatea.ro.

Acest termen a devenit foarte popular în ultimii ani, mai ales în contextul companiei, pentru că oamenii au înțeles că este mai ușor să rezolvi o problemă tehnică prin intermediul telefonului decât să se deplaseze şi să aștepte câteva zile, chiar săptămâni pentru a rezolva problema de un service autorizat.

O industrie de miliarde

Principalele grupuri mondiale care activează în țara noastră în acest domeniu sunt: Accenture, Computer Generated Solutions (CGS), Telus International etc. Sectorul de outsourcing consemna în anul 2020 un număr de 180.000 de angajați în România și afaceri totale de 9 miliarde de euro, potrivit Asociaţiei Business Service Leaders în România (ABSL).

Pe lângă aria de call-center oferită clienților, companiile acoperă și companiile de consultanță sau servicii IT și centrele de cercetare-dezvoltare. Organizația estimează că în anul 2021 veniturile companiilor din domeniu au crescut cu 5%.

6.000 de joburi disponibile în domeniu

Platforma de recrutare eJobs, cea mai mare din România, are disponibile 6.000 de locuri de muncă în Relații cu clienții/Call-center.  Acest număr va fi în continuă creștere în contextul actual, unde tehnologia este pretutindeni.