Home » Știri » Agenția de turism Christian Tour se retrage din ANAT

Agenția de turism Christian Tour se retrage din ANAT

George Stanciu / 05.10.2016, 16:14
Agenția de turism Christian Tour se retrage din ANAT

Cea mai mare agenţie de turism din România, Christian Tour, a transmis miercuri că se va retrage din patronatul ANAT – Asociația Naţională a Agenţiilor de Turism, considerând că asociația nu mai reprezintă interesele agenției.

“Azi facem cerere de ieşire din ANAT. Nu ne reprezintă interesele”, a afirmat Marius Pandel, directorul general al Christian Tour.

Agenţia Christian Tour, ce este deținută de fraţii Marius și Cristian Pandel, este cea mai mare agenţie de turism din țară, înregistrând în 2015 vânzări de 246,7 milioane lei.

Asociația Națională a Agențiilor de Turism se află sub conducerea lui Alin Burcea, care deține și controlul agenției, Paralela 45, ce a înregistrat anul trecut vânzări în valoare de 192,6 milioane lei.

Surse au transmis către news.ro că motivul pentru care Christian Tour se retrage are legătură cu dispute între agenție și șeful ANAT.

“Alin Burcea s-a ferit întotdeauna de un singur concurent, cel mai mare, Christian Tour. Şicanele pe care Burcea le-a făcut competitorului sunt de notorietate în piaţă, iar cei de la Christian nu au vrut să îşi mai asocieze imaginea cu cea a ANAT”, declară surse din piață.

ANAT reprezintă asociaţia patronală a agenţiilor de turism din România, și cuprinde aproximativ 500 de agenţii de turism din întreaga țară. Aceste asociații înregistrează mai bine 85% din vânzările în materie de pachete de călătorie și de turism. Vânzările însumează aproape un miliard de euro anual, iar agențiile de turism ce fac parte din ANAT au aproximativ 4.600 de angajaţi.

Industria turismului în România are peste 120.000 de angajaţi  şi contribuie la economia naţională cu aproape 2% din PIB.

Marţi, Autoritatea Naţională pentru Turism a luat decizia de a retrage 1.384 de licenţe de turism emise companiilor care nu au prezentat poliţe valabile de asigurare în caz de insolvenţă sau falimentul, pe care orice agenţie este trebuie să o aibă, inclusiv afișată public.