Home » Știri » De ce mașinile second-hand aduse din străinătate s-ar putea scumpi. Vestea pe care trebuie să o afle șoferii români

De ce mașinile second-hand aduse din străinătate s-ar putea scumpi. Vestea pe care trebuie să o afle șoferii români

Alexandru Cazacu / 14.10.2021, 13:23
De ce mașinile second-hand aduse din străinătate s-ar putea scumpi. Vestea pe care trebuie să o afle șoferii români

Fie din cauza situației financiare, fie din alte motive, mulți dintre românii care doresc să își cumpere o mașină aleg una la mâna a două. Ei bine, mașinile second-hand aduse din străinătate s-ar putea scumpi în perioadă următoare. Află în continuarea articolului ce spun autoritățile despre această scumpire.

Motivul pentru care mașinile second-hand aduse din străinătate s-ar putea scumpi

Vești proaste pentru cei care aduc mașini din străinătate. În ultima ședință în care a avut puteri depline, Executivul a hotărât ca toți samsarii de mașini, înainte să își vândă autoturismele, trebuie să le înscrie personal la Registrul Auto Român. Potrivit autorităților, în ultimii 5 ani, statul român a suferit pierderi de peste un miliard de lei din cauza neplății TVA-ului a celor care aduc mașini din afara țării și le vând mai departe.

Mai exact, la începutul lui octombrie, Guvernul a decis că toți care aduc mașini din străinătate sunt obligați să le treacă personal la RAR, pe numele lor, înainte să le comercializeze mai departe.

Potrivit celor de la Registrul Auto Român, atunci când o firmă achiziționează un autoturism din Germania, de exemplu, trebuie să îl aducă în țară și să-i facă omologarea la RAR. Așadar, în urma revânzării, la prețul plătit în Germania ar trebui să se adauge și partea de TVA, care implicit va ridica prețul mașinii. Pe de altă parte, dacă se fac mai multe acte succesive, cu firme fantomă, statul este eludat de TVA.

Peste 1 miliard de lei pagubă în bugetul statului, în ultimii cinci ani

După cum spuneam și anterior, potrivit statisticilor oficiale, bugetul de stat ar fi suferit pierderi de peste un miliard de lei în ultimii 5 ani, din aceste afaceri. Cu toate acestea, samsarii de autoturisme susțin că firmele mari care au făcut averi extraordinare sunt vizate de modificarea legislativă.

”Nu este pentru unul care aduce o mașină cu platformă, și nu știu ce. E pentru cel care o ia pe firmă, o ia netă și acela trebuie să apară și la RAR. Ăla, automat, la 30.000 de euro, 19%, își ia 6.000 de euro. Și când te duci la înscris numerele, n-o să mai scrie Vasile Gheorghe o ia pentru firma cutare, o să apară firma direct pe brief”, spune un samsar de mașini, potrivit digi24.ro.

De ce s-ar putea scumpi mașinile second-hand din străinătate
De ce s-ar putea scumpi mașinile second-hand din străinătate

Pentru ca noile măsuri să intre în vigoare, este necesară încheierea unui protocol între ANAF și Registrul Auto Român

Potrivit lui Nicolae Răgălie, manager al celui mai mare târg auto din Europa, firmele care fac evaziune fiscală puteau fi sancționate de către cei de la Agenția Națională de Administrare Fiscală. De asemenea, managerul susține că această modificare nu aduce nimic nou, deoarece firmele care importă mașini second-hand trebuiau să respecte Codul Fiscal și până acum.

Conform autorităților, pentru ca noile modificări să intre în vigoare este necesară încheierea unui protocol între ANAF și RAR. Se pare că atunci prețurile se vor majora cu siguranță. Directorul General RAR, Radian Tufă, susține că: ”Probabil că va fi o oarecare creștere, dar nu este obligatoriu ca TVA-ul să impună o creștere de 19%.”