Home » Știri » Mitul lui Dracula va sta la baza unui concurs ANT pentru promovarea României

Mitul lui Dracula va sta la baza unui concurs ANT pentru promovarea României

George Stanciu / 17.11.2016, 16:22
Mitul lui Dracula va sta la baza unui concurs ANT pentru promovarea României

Autoritatea Naţională pentru Turism va organiza la finele lui 2016 un concurs pentru promovarea României, având la bază mitul lui Dracula, iar cea mai bună idee de campanie pentru repoziţionarea României pe mapamond va fi premiată, a transmis joi preşedintele ANT, Anca Pavel-Nedea.

Şefa ANT a arătat că sunt mai multe motive pentru folosirea personajului Dracula, o figură extrem de controversată, în promovarea turismului românesc.

„Daţi-ne voie să ne asumăm cu toţii ceea ce avem – mitul lui Dracula, care în timp ce noi ni-l dezbăteam, a ajuns să ni-l fure alţii. Dacă noi nu ne asumăm un Dracula, în secunda doi va fi cineva care va face asta”, a spus Pavel-Nedea, la deschiderea Târgului de Turism al României.

„Dincolo de acest mit foarte căutat, de această poveste, de mister, de legendă, în acest sens, ANT va desfăşura la sfârşitul acestui an şi începutul anului viitor un concurs creativ naţional, la care dorim să se înscrie persoane fizice, persoane juridice, societăţi, pentru a crea repoziţionarea României, pentru a alege imaginea cea mai bună în competiţia globală”, a mai adăugat Anca Pavel-Nedea.

Preşedintele ANT a discuat şi de o „filieră a misterului” pe care România ar trebui să mizeze. Astfel, alături de Dracula, România va avea în vedere promovarea turismului cu elemente ce trimit către autenticitate, mister şi legendă.

“Sunt mituri şi legende pe care unele zone ale ţării nici nu au început să le exploateze, dar care fac parte din autenticitatea cîutată de toţii strănii care colindă lumea”, a precizat Pavel-Nedea.

Ideile vor fi selectate de cei care urmăresc pagina de Facebook a ANT, dar și de membrii unui juriu format din reprezentanţi ai autorităţilor publice centrale, Academiei de Studii Economice (ASE), International Advertising Association România, asociaţiilor de promovare, precum şi de către ambasadorii turismului românesc şi ai Universităţii de Arte Plastice şi Design, arată news.ro.

„În urma tuturor acestor demersuri, vrem să repoziţionăm România ca destinaţie eclectică şi surprinzătoare, cu destinaţii turistice care se adresează consumatorului avizat”, a spus preşedintele ANT.

Mesajul câștigător al campaniei de repoziţionare a României pe piaţa globală a turismului va fi dezvoltat de o agenţie de publicitate specializată, din România, ce va fi selectată prin licitaţie publică.

Când vine vorba de viziunea de dezvoltare şi marketing a ANT, ”noul document programativ, consultat cu întreaga industrie”, va fi pus în dezbatere publică în cel mai scurt timp, a mai anunţat preşedintele autorităţii.

În deschiderea Târgului de Turism, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism  a premiat două noi destinaţii de ecoturism: Ţara Haţegului-Retezat şi Ţinutul Zimbrului-Parcul Natural Vânători Neamţ.