Home » Știri » Numărul de telefon la care pot suna persoanele afectate de Covid pentru suport psihologic

Numărul de telefon la care pot suna persoanele afectate de Covid pentru suport psihologic

Alexandru Cazacu / 06.04.2021, 15:49
Numărul de telefon la care pot suna persoanele afectate de Covid pentru suport psihologic

Atât persoanele afectate de pandemie, cât și personalul medical supus condițiilor de stres pot beneficia acum de servicii gratuite de sprijin psihologic prin apelarea unei liniei telefonice cu tarif normal, lansată de Ministerul Sănătății.

Numărul de telefon la care pot suna persoanele afectate de Covid pentru suport psihologic

Începând de marți, cei afectați de pandemia de coronavirus, personalul medical supus condițiilor de stres sau orice persoană care se confruntă cu presiunea cauzată de pandemie beneficiază de servicii gratuite de sprijin psihologic prin apelarea liniei telefonice cu tarif normal 021 9081. În acest proiect, peste 40 de psihoterapeuți voluntari vor fi alături de cei care au nevoie de sprijin emoțional.

”A trecut mai mult de un an de când pandemia COVID-19 a dat buzna în viața fiecărui român. Izolarea, pierderea oamenilor dragi, problemele economice, limitările în interacțiunile sociale au avut un efect negativ asupra sănătății mintale a multora dintre noi. Linia de sprijin psihologic lansată astăzi este o unealtă de suport pentru orice român afectat de pandemie”, a declarat ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu.

Peste 40 de psihoterapeuți voluntari sunt implicați în acest proiect

În proiectul coordonat Ministerul Sănătății în parteneriat cu Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și Vodafone România, sunt implicați 40 de psihoterapeuți voluntari. Aceștia vor fi disponibili de luni până sâmbătă, între orele 12:00 – 20:00.

”Cu ajutorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj Napoca, Asociației de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale și al companiei Vodafone România, peste 40 de psihoterapeuți voluntari vor fi disponibili de luni până sâmbătă de la 12 până la 20 pentru a fi alături de oricine are cu adevărat nevoie, pentru oricine are nevoie de sprijin emoțional. E un lucru extraordinar și cred că subliniază încă o dată ceea ce știm cu toții că numai împreună om cu om vom reuși să trecem de pandemie și de această perioadă grea”, a spus Vlad Voiculescu.

Vlad Voiculescu, despre linia pentru suport pshihologic
Vlad Voiculescu, despre linia pentru suport pshihologic

În pandemie a crescut rata problemelor emoționale

Președintele APCCR, Anca Dobrean, susține că pandemia de COVID-19 reprezintă un factor de stres cu un impact direct asupra sănătății mentale a persoanelor care au fost afectate de aceasta și că suportul psihologic este esențial pentru a-i susține pe cei aflați în dificultate.

”Provocările, dificultățile și nesiguranța asociate ultimului an sunt factori care au activat vulnerabilități cu impact direct asupra sănătății mentale a populației, rata problemelor emoționale și comportamentale fiind în creștere în această perioadă. Impactul problemelor de sănătate mentală asupra modului în care ne desfășurăm activitățile zilnice, asupra sănătății fizice și asupra stării de bine este major. În acest context, psihoeducația și suportul psihologic sunt esențiale pentru a-i susține pe cei în dificultate”, a declarat Anca Dobrean.

Reprezentanții Vodafone: ”ne-am mobilizat resursele”

”Pandemia de COVID-19 a destabilizat societatea și ne-a pus la încercare pe toți, atât din punct de vedere profesional, cât și personal. În situația actuală sprijinul moral și emoțional este esențial, în special pentru cei mai afectați de această criză. Acest proiect răspunde unei nevoi reale a societății și, de aceea, ne-am mobilizat resursele punând, încă o dată, tehnologia în slujba binelui”, a declarat CEO Vodafone România, Murielle Lorilloux.